شرایط هوای قصر شیرین بحرانی شد

به گزارش مجله خبری تیرول، ورود گردوغبار به جو قصر شیرین برای دومین روز متوالی دید افقی را در این شهرستان به شدت کاهش داده و شرایط هوای این منطقه را در حالت بحرانی قرار داد.

شرایط هوای قصر شیرین بحرانی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، فرماندار قصر شیرین استان کرمانشاه چهارشنبه 17 اردیبهشت اضافه کرد: هم اکنون میزان دید افقی ناشی از گردوغبار در این شهرستان به 300 متر رسیده است و غلظت ذرات گردوغبار موجود در هوا یک هزار و 200 میکروم گرم بر مترمکعب است.

مرادعلی تاتار اضافه کرد: اکنون آلودگی هوا در قصر شیرین در شرایط بسیار بحرانی واقع شده است و این شرایط ناسالم هوا را در این شهرستان مرزی به خوبی نشان می دهد.

وی اظهار کرد: تصمیمی بر تعطیلی ادارات گرفته نشده و با توجه به اینکه به خاطر شرایط بیماری ویروس کرونا هم اکنون از 2 سوم نیروهای موجود در ادارات استفاده می گردد از این رو افرادی که بیماری زمینه ای دارند می توانند امروز را از مرخصی استفاده نمایند.

نماینده عالی دولت در قصر شیرین گفت: هم اکنون باد با سرعت 95 کیلومتر بر ساعت در حال وزیدن است که با توجه به وزش باد این سامانه تا اواخر وقت امروز از منطقه خارج می گردد.

سرپرست اداره هواشناسی قصر شیرین نیز گفت: هم اکنون دمای هوا در قصر شیرین 24 درجه سانتی گراد بالای صفر و رطوبت موجود در هوا نیز 11 درصد است.

امیر پرویز نجفی گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز این شهرستان مرزی 6 روز درگیر گردوخاک بوده که به ترتیب در فروردین ماه یک روز و در اردیبهشت پنج روز به ثبت رسیده است.

گردوغبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصر شیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1047

به "شرایط هوای قصر شیرین بحرانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط هوای قصر شیرین بحرانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید