پارک های آبی استانبول

به گزارش مجله خبری تیرول، لذت بخش ترین تفریحات به خصوص در سفر و کنار خانواده استفاده از پارک های آبی است. کشور ترکیه در شهرهای مختلف پارک آبی دارد. یکی از این شهرها استانبول است. پارک های آبی در این شهر مدام در حال بهتر شدن هستند و بازی های تازه به آنها اضافه می گردد. دوست دارید درباره پارک های آبی استانبول بیشتر بدانید؟

پارک های آبی استانبول

درباره پارک های آبی:

پارک آبی ترکیبی از وسایل و تجهیزات بازی با آب است. برای کسانی که عاشق دنیای آب و آب بازی هستند این پارک ها بهشت اند. وسایل متنوعی در این پارک ها هست که برای سنین متفاوت قابل استفاده است. بنابراین اگر خانوادگی به پارک های آبی بروید خیالتان راحت باشد چون برای هر نوع سلیقه ای و هر سنی بازی خوب وجود دارد.

برترین زمان رفتن به پارک های آبی چه وقت است؟

خوب از آنجایی که استانبول شهریست که چهار فصل دارد توجه به فصل مناسب برای استفاده از پارک های آبی بسیار مهم است. استانبول در فصول پاییز و زمستان هوای سردی دارد و بارش باران و برف در این موقع از سال مانع بزرگی برای استفاده از پارک های آبی است. در این فصول این پارک ها بسته اند. بعضی از آنها برای مراسم مختلف در ترکیه اجاره داده می شوند مثلا برگزاری عروسی یا جشن های تولد و....

برترین زمان برای استفاده از پارک های آبی تابستان است و شاید اواخر بهار که از نیمه خرداد ماه آغاز می گردد. همزمان با تعطیلی مدارس در ترکیه استقبال چشمگیری از پارک های آبی می گردد و در فهرست پرطرفدارترین تفریحات ترکیه، پارک های آبی استانبول به چشم می خورند.

در روزهای پایانی هفته این پارک ها معمولا شلوغ هستند بنابراین اگر فرصت استفاده از پارک های آبی را در وسط هفته دارید، حتما در این روزها بروید.

خدمات پارک های آبی چیست؟

استانبول دارای دو پارک آبی است. یکی مارینا در بیوک چکمجه و دیگری آکوآ کلاب دلفین. در این پارک آبی ها امکان عکاسی حرفه ای از شما و خانواده تان وجود دارد. بنابراین می توانید هنگام خروج عکس های خود را با پرداخت هزینه آنها تحویل بگیرید. البته این موضوع بستگی به انتخاب خودتان دارد و اگر تمایلی به عکاسی ندارید می توانید اعلام کنید تا عکاسی انجام نگردد.

از تفریحات مشترک در بیشتر پارک های آبی در ترکیه و البته در استانبول پخش آهنگ است. بیشتر مواقع ترانه های شاد ایرانی در فضای پارک آبی پخش می گردد.

پارک های آبی استانبول کدامند؟

  • پارک آبی مارینا در بیوک چِکمِجه:

این پارک آبی حدود 18 سال است که در ترکیه خدمات رسانی می نماید و جزو اولین پارک های آبی در این کشور است. سال 1999 پارک آبی مارینا افتتاح شد. این پارک ظرفیت پذیرایی از 3000 نفر را دارد. استانداردهای نظافت و بهداشت در این پارک آبی در سطح بین المللی رعایت می گردد و گروه ویژه ای همیشه با استفاده از مواد شیمیایی تایید شده، نظافت و تمیزی استخرهای آب و وسایل بازی را تامین می نمایند. امکان برگزاری کنسرت های کوچک هم در این پارک آبی وجود دارد.

  • پارک آبی دلفین:

2 سال بعد از پارک آبی مارینا در استانبول، پارک آبی دلفین یا آکوآ کلاب دلفین در سال 2001 افتتاح شد. این پارک در سال 2015 بازسازی و وسایل بازی جذابی مانند راکت، سرسره آبی شاه کبری و یک استخر بسیار بزرگ به آن اضافه شد. این پارک در فصل تابستان و اواخر بهار میزبان شما خواهد بود. گردشگران بسیاری از این پارک تماشا می نمایند بیشترا از وسایل این پارک راضی هستند. به خصوص وجود استخرهای مختلف برای هر رده سنی در پارک را از مزایای آن می دانند.

در این پارک رستوران های فست فود قرار دارند؛ با کارتی که هنگام ورود شارژ می گردد می توانید از آنها خرید کنید.

اما یک نکته را نباید فراموش کنید که در زمان اوج بازدید از این پارک یعنی اواخر هفته اگر به آن مراجعه کنید ممکن است با صف های طولانی برای استفاده از وسایل روبه رو شوید. همین موضوع در خصوص صف های طولانی رستوران های داخل پارک آبی دلفین هم هست. بنابراین سعی کنید برای بازدید زمان مناسبی را انتخاب کنید.

گردآوری و تنظیم: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2200

به "پارک های آبی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک های آبی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید