بزرگ ترین غار یخی جهان در اتریش

به گزارش مجله خبری تیرول، غار یخی Eisriesenwelt در اتریش

در کشور اتریش جاذبه های طبیعی شگفت انگیزی وجود دارد، کشوری که نه تنها دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است بلکه با عجایب طبیعی خود مورد علاقه بسیاری از گردشگران است. در این مطلب می خواهیم درباره یکی از غارهای آهکی عجیب جهان صحبت کنیم، غاری که سالانه چیزی حدود 200 هزار نفر را به تماشا خود می کشاند. غار یخی Eisriesenwelt عنوان بزرگ ترین غار یخی جهان را به خود گرفته است و در سال 1879 به وسیله یک طبیعت گرد دانشمند به نام آنتن پاسلت کشف شد. در آن دوران محلی ها این غار را ورودی جهنم می خواندند و به همین دلیل به درون آن نمی رفتند! با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به این غار عجیب بزنیم.

بزرگ ترین غار یخی جهان در اتریش

غار Eisriesenwelt در شهر ورفن کشور اتریش واقع شده است، همانطور که از تصاویر این غار پیداست، جنس آن سنگ، آهک و یخ است. بر اساس آنالیز پژوهشگران چیزی حدود 100 میلیون سال پیش غار Eisriesenwelt به وسیله رودخانه ای به وجود آمده است. با گذر زمان سنگ ها به وسیله آب فرسایش یافتند و شکاف هایی در آنها به وجود آمد و به ندرت ساخت بزرگ ترین غار یخی دنیا رقم زده شد.

اما شاید سئوال شما هم این باشد که چگونه درون غار یخ می زند؟ در فصل سرما زمانی که جریان هوای داخل کوه گرم می گردد، جریان هوای سرد به داخل کوه وارد می گردد تا دما را به مرز یخ زدگی برساند. با آمدن بهار، برف ها ذوب می شوند و آب از شکاف سنگ ها به منطقه ها سرد غار و قسمتهای عمیق آن می رسد و همانجا آغاز به یخ زدن می نماید، با گذشتن این فرایند در نهایت اشکال بسیار تماشای در این غار به وجود می آید.

غار Eisriesenwelt حدود 42 کیلیومتر طول دارد، اما بازدید نمایندگان تنها اجازه ورود تا یک کیلومتری این غار را دارند. اگر روزی راهی اتریش شدید و از این غار تماشا کردید لباس گرم بپوشید، چرا که مخصوصا در زمستان بادهای سرد به داخل غار می وزند و برف درون غار بیشتر منجمد می نمایند.

فصل گرما تاثیر زیادی روی این غار ندارد، کافیست در تابستان یک باد خنک بوزد تا یخ ها منجمد شوند و دیگر ذوب نشوند.

برای تماشا این غار حتما به دستور العمل راهنمایان توجه کنید، گرچه یخ های این غار محکم هستند اما یک حرکت اشتباه می تواند عواقب بدی برایتان داشته باشد. برای بازدید از غارهای یخی در گوشه و کنار دنیا پیشنهاد می کنیم لباس گرم و کفش بسیار مناسب بپوشید. در اینگونه غارها تا جایی که می توانید با صدای بلند صحبت نکنید و پایتان را در روی مسیرهای معین شده برایتان بگذارید تا مسئله ای پیش نیاید.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2054

به "بزرگ ترین غار یخی جهان در اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین غار یخی جهان در اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید