واکنش یونکر به شکست مذاکرات برگزیت

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس کمیسیون اروپا واکنش منفی و ناامیدکننده ای نسبت به مذاکرات برگزیت نشان داده است.

واکنش یونکر به شکست مذاکرات برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه و در آستانه نشست این هفته اتحادیه اروپا تاکید نمود: اتحادیه اروپا تاکنون اقدامات زیادی را برای همراهی با بریتانیا بر سر برگزیت انجام داده است و دیگر نمی تواند اقدامات بیشتری را در این زمینه انجام دهد.

رئیس کمیسیون اروپا در ادامه ضمن ابراز ناامیدی نسبت به پیشرفت مذاکرات هفته جاری اتحادیه اروپا بر سر برگزیت، گفت: هیچ گونه مذاکره مجدد و مذاکرات جدیدی درباره برگزیت وجود نخواهد داشت، هیچ ضمانت دیگری علاوه بر ضمانت هایی که قبلا داده شده است، به لندن داده نخواهد شد. ما به طور چشمگیری به سوی بریتانیا حرکت نموده ایم و دیگر هیچ تحرک و اقدام دیگری از سوی اتحادیه اروپا وجود نخواهد داشت.

در حالی که انگلیس باید تا 9 روز دیگر رسما از اتحادیه اروپا خارج گردد، هنوز به درستی تعیین نیست سرنوشت برگزیت چه خواهد بود.

اگر انگلیس نتواند تا 29 مارس (9 فروردین) به توافق نهایی بر سر برگزیت با اتحادیه اروپا دست یابد، در نهایت مجبور به خروج بدون نظم از این اتحادیه خواهد شد.

یونکر اضافه نمود: تا جایی که من می دانم نامه ترزا می نخست وزیر انگلیس به اتحادیه اروپا هنوز نرسیده است.

پیش از این شبکه های خبری بی بی سی و اسکای نیوز اعلام کردند که ترزا می با ارسال نامه ای به اتحادیه اروپا خواهان تمدید مهلت مذاکرات برگزیت شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 179

به "واکنش یونکر به شکست مذاکرات برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش یونکر به شکست مذاکرات برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید