هشدار پلیس فتا بوشهر ، ارائه نکات امنیتی و سایبری برای کارمندان دورکار

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس پلیس فتا استان بوشهر دستورالعمل هایی را برای حفظ امنیت در استفاده از وای فای عمومی در هنگام دورکاری در دوران مقابله با شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

هشدار پلیس فتا بوشهر ، ارائه نکات امنیتی و سایبری برای کارمندان دورکار

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ مهدی قاسمی در این خصوص گفت: در پی شیوع جهانی کرونا، بسیاری از دولت ها برای مقابله با این ویروس از استراتژی تأخیر استفاده می نمایند که شامل تکنیک های فاصله گذاری اجتماعی از جمله تعطیلی مدارس و دورکاری در منازل است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به تهدیدات سایبری و روش های بهبود امنیت دستگاه های رایانه ای به منظور حفظ امنیت افراد دورکار در دوران مقابله با شیوع ویروس کرونا هشدار داد: افراد حتی المقدور برای استفاده از اینترنت برای اجرای امورکاری محوله خود، از وای فای عمومی که اکثراً به علت عدم رعایت مؤلفه های امنیتی، ناامن هستند، استفاده ننمایند.

وی توصیه کرد: برای هر حساب کاربری خود از کلمه عبور قوی شامل یک رشته طولانی از حروف عظیم، کوچک، اعداد و کارکترهای ویژه استفاده شده و برای چند حساب کاربری از یک کلمه عبور مشترک استفاده نگردد.

این مسئول ادامه داد: در صورت استفاده از مودم های ADSL، کلمه عبور پیش فرض آن را تغییر و از خاموش بودن قابلیت WPS دستگاه، اطمینان حاصل نمایند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان نمود: به شکل متناوب و در بازه زمانی لازم، پشتیبان گیری از داده ها را فراموش ننمایند تا در صورت حمله سایبری یا هرگونه باج افزار، آسیب کمتری به کار و اطلاعات شما وارد گردد.

قاسمی در توصیه به کاربران تأکید کرد: قبل از استفاده از دستگاه رایانه خود، یقین پیدا نمایند که فایروال دستگاه شما فعال و آنتی ویروس قدرتمند و به روز، نصب باشد.

وی اعلام نمود: مواظب ایمیل های مشکوک به کلاه برداری و فیشینگ اطلاعات که برای آنها ارسال می گردد باشند و به هیچ عنوان لینک ها و ایمیل های مشکوک را باز ننمایند.

این مسئول توصیه کرد: اگر مجبور هستند در یک فضای عمومی کارنمایند یا اگر با افرادی زندگی می نمایند که نمی توانند اطلاعات کار را با آن ها به اشتراک بگذارند، امنیت دستگاه رایانه مهم است و پیشنهاد می گردد تا رمز ورود به دستگاه خود را فعال نمایند.

قاسمی هشدار داد: برای اطمینان از امنیت بیشتر حساب های کاربری خود پس از مشخص رمز عبور ترکیبی قوی، از مؤلفه احراز هویت دومرحله ای نظیر اسکن اثرانگشت یا تأییدیه پیامکی استفاده نمایند و در صورت نداشتن اطلاعات تخصصی کافی در این زمینه، می توانند از مشاوره کارشناسان معتمد یاری بگیرند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را به وسیله وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی به همکاران اطلاع دهند تا پلیس فتا بتواند با همکاری مردم در تحقق هرچه بیشتر امنیت در فضای سایبر پیروز باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1010

به "هشدار پلیس فتا بوشهر ، ارائه نکات امنیتی و سایبری برای کارمندان دورکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس فتا بوشهر ، ارائه نکات امنیتی و سایبری برای کارمندان دورکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید