نگاهی به نتایج یک پژوهش؛ چرا منفی بافی در توییتر جولان می دهد؟

به گزارش مجله خبری تیرول، نتایج یک آنالیز علمی نشان می دهد توئیت های سیاسی محبوب، بیشتر با مضامین منفی همراه هستند و ارسال توییت های مثبت و خوشبینانه چندان با اقبال همراه نمی گردد.

نگاهی به نتایج یک پژوهش؛ چرا منفی بافی در توییتر جولان می دهد؟

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از گاردین، پیش از این ادعا شده بود برای محبوبیت یک توییت عواملی همچون تعداد دنبال کنندگان، ویژگی های خاص یک توییت مانند تعداد لینک های موجود در آن و نیز تعداد هشتگ ها و غیره و نیز موضوع یک توییت دارای اهمیت است.

اما تا به حال کمتر به حس و حالی که یک توییت منتقل می نماید توجه شده بود و حالا تمرکز بر روی این موضوع توسط محققان اسپانیایی نشان داده که توییت های حاوی منفی بافی شانس بیشتری برای جذب مخاطب دارند. این آنالیز بر روی موضوع کوشش کاتالان های اسپانیا برای رای گیری به منظور استقلال از اسپانیا صورت گرفته است.

برای انجام تحقیق مذکور 46962 توییت متعلق به 25847 حساب کاربری در هفته اول اکتبر سال 2017 آنالیز شده اند و با توجه با اینکه بیشتر کاربران اسپانیایی نسبت به این موضوع احساسات منفی داشته اند مباحث مربوط به آن به میزان زیادی مورد توجه قرار گرفته اند.

این تحقیق ثابت نموده هر چه منفی بافی در توییت های یادشده بیشتر بوده، شانس بازتوییت آنها بیشتر شده است. در مقابل نوشتن مطالب مثبت در توییت های مذکور موجب کاهش میزان بازتوییت آنها شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1653

به "نگاهی به نتایج یک پژوهش؛ چرا منفی بافی در توییتر جولان می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به نتایج یک پژوهش؛ چرا منفی بافی در توییتر جولان می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید