مشکل اصلی صنعت دارو نقدینگی است، 3500میلیارد تومان حجم مطالبات

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران، دکتر غلامرضا اصغری روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما(دارو و صنایع وابسته) در مصلای تهران، اظهارداشت: این نمایشگاه حاصل چهار دهه کوشش بعد از انقلاب اسلامی است و سعی گردیده توانمندی هایی که روی آن سرمایه گذاری گردیده و به نتیجه رسیده است، به مردم نمایش داده گردد و زمینه همکاری بیشتری بین حلقه های مختلف صنعت دارو در بخش های مختلف اعم از فراوری مواد اولیه، صنایع جانبی، بسته بندی، فراوری مواد جوانبی و... صورت بگیرد. همچنین کسانی که در این زمینه فعال هستند کوشش می نمایند دارو های جدید و مورد احتیاج را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند. علاوه بر این زمینه ارتباطی بیشتری در این نمایشگاه بین جوامع مختلف ایجاد می نماید.

مشکل اصلی صنعت دارو نقدینگی است، 3500میلیارد تومان حجم مطالبات

وی اضافه کرد: این صنعت ارتباط خوبی با دانشگاه ها دارد که زبانزد است. نظام سلامت ما قابل رقابت با بسیاری از کشورهای صنعتی است و می توان از آن به عنوان یکی از دستاورهای شاخص انقلاب اسلامی نام برد. در این شرایط خاص و شرایط تحریم، بحث دارو یکی از خطوط ویژه دولت است و دولت سعی دارد تا تامین اولیه به بهترین وجه ممکن صورت بگیرد. امیدواریم با این تهدیدات و تحریمات جدید بتوانیم احتیاجهای دارویی کشور را تامین کنیم و به مدد الهی و کوشش همه فعالان این حوزه این اتفاق خواهد افتاد.

اصغری ادامه داد: در ماه های ابتدایی سال جاری میزان ترخیص دارو و مواد اولیه از گمرک تقریبا معادل آن چیزی است که در سال 96 بوده است، همچنین میزان تخصیص ارز بیش از شش ماه اول سال گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: به رغم همه محدودیت ها و تهدیدها، مردم امروز از نظر تامین داروی مورجهانز در شرایط نسبتا قابل قبولی قرار دارند و ظرفیت های خوبی هم در صنعت داروی ایران وجود دارد و می توانیم با تمام کشورهای جهان تبادل دانش و تجربه داشته باشیم، ضمن اینکه 97 درصد داروی مورد احتیاج در داخل کشور انجام می گردد.

اصغری تاکید نمود: سازمان غذا و دارو حامی تمام شرکت های دارویی فعال در حوزه تامین و توزیع دارو است.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، در ادامه به وضعیت شرکت های دارویی کشور اشاره نمود و گفت: مطالبات شرکت های دارویی و ارز مورجهانز دارو برای واردات مواد اولیه را در همین مهر ماه و قبل از شروع تحریم های آمریکا در آبان ماه بدهید. بعد از آبان دیگر خیلی دیر خواهد بود.

اصغری اظهارداشت: مشکل اصلی صنعت دارو کمبود نقدینگی است، 3500 میلیارد تومان میزان مطالبات سررسید گردیده است، نقدینگی امروز باید به دست صنایع دارویی ما برسد.

وی اضافه کرد: از سه هلدینگ بزرگ دارویی کشور انتظار دارم با سرمایه گذاری و فعالیت بیشتر در زمینه های مختلف از جمله تامین مواد اولیه به سایر شرکت های دارویی هم یاری نمایند.

اصغری تاکید نمود: امیدوارم پنجمین نمایشگاه ایران فارما را در سال آینده و بعد از پشت سر گذاشتن تحریم ها و شکست دشمنان ملت، برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 55

به "مشکل اصلی صنعت دارو نقدینگی است، 3500میلیارد تومان حجم مطالبات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل اصلی صنعت دارو نقدینگی است، 3500میلیارد تومان حجم مطالبات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید