مرسدس بنز کارخانه اسمارت فرانسه را به فروش گذاشت

به گزارش مجله خبری تیرول، برند اسمارت یکی از زیرمجموعه های مرسدس بنز است که به ساخت سوپرمینی های مدرن و هوشمند اشتغال دارد. با توجه به کاهش فروش خودروهای کوچک در چند سال گذشته، مرسدس بنز حال تصمیم گرفته تا کارخانه اسمارت واقع در هامباخ فرانسه را به فروش برساند.

مرسدس بنز کارخانه اسمارت فرانسه را به فروش گذاشت

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

فروش کارخانه اسمارت بخشی از استراتژی مرسدس بنز برای کاهش هزینه ها و بازسازی زنجیره فراوری خود است. مرسدس سعی دارد تا فرآیند فراوری خود را ساده تر و کم هزینه تر از گذشته بازسازی کند.

از مرسدس بنز تا اسمارت و جیلی

کارخانه اسمارت در استان موسیل فرانسه واقع شده است و در ابتدا به اسمارت ویل یا خط فراوری هوشمند مشهور بود. این کارخانه در سال 1997 افتتاح شد و نخستین وظیفه آن فراوری خودروهای مرسدس بنز بود.

پس از راه اندازی زیربرند اسمارت، این خط فراوری به فراوری محصولات این شرکت اختصاص یافت و در حال حاضر نیز اسمارت EQ فورتو و اسمارت EQ فورتو کابریولت در این کارخانه به فراوری می رسند. پرسنل این خط فراوری نیز 1600 نفر است.

مرسدس بنز در سال 2018 در این شرکت سرمایه گذاری معادل 500 میلیون یورو انجام داده بود تا خودروهای الکتریکی پیشرفته تری فراوری کند. این شرکت برنامه داشت تا در کنار مدل های اسمارت، یک مدل کوچک مرسدس EQ فراوری کند.

این ایده هیچ گاه به مرحله عمل نرسید و بعد از یکسال، مرسدس بنز نیمی از سایت فراوریی اسمارت در هامباخ را به شرکت جیلی چین فروخت. این اقدام سوال برانگیز موجب شد تا دیدگاه واقع گرایانه ای در مورد فراوری خودروهای الکتریکی ایجاد گردد.

دردسرهای مالی خودروسازان را احاطه نموده اند

بنابر اعلام مرسدس بنز، هزینه گزاف تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی، سختگیرانه تر شدن استانداردهای آلایندگی و تاثیرات منفی مالی ناشی از شیوع ویروس کووید 19، این شرکت را مجبور نموده تا اقدامات لازم را برای بهبود اوضاع مالی خود اجرایی کند.

مطابق گفته یکی از اعضای هیات مدیره مرسدس بنز، مارکوس شفر، راه حلی برای تامین امنیت شغلی کارکنان و حفظ فرایند فراوری در آن پیش بینی شده است. مطابق این راه حل دو مدل فعلی اسمارت همچنان در این کارخانه به فراوری خواهند رسید.

با این حال معین نیست فراوری دو مدل اسمارت تا چه زمانی ادامه داشته باشد و اینکه آیا پس از توقف فراوری خط مونتاژ به محصولات شرکتی دیگر اختصاص خواهد یافت یا خیر. مرسدس در این خصوص شرح شفافی ارائه نداده است.

مرسدس پیش از این نیز برنامه هایی برای فراوری خودروهای تمام الکتریکی در کارخانه خود واقع در برمن، رستاشت و سیندلفینگن در نظر داشت. به نظر می رسد پروژه ناتمام فراوری مرسدس EQ نیز به یکی از این سایت ها منتقل گردد.

منبع: autocar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1161

به "مرسدس بنز کارخانه اسمارت فرانسه را به فروش گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز کارخانه اسمارت فرانسه را به فروش گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید