مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 7 را سرانجام می دهد

به گزارش مجله خبری تیرول، شرکت مایکروسافت اظهار داشت 11 سال پس از به بازار فرستادن ویندوز 7 پشتبیانی از این سیستم عامل را متوقف می نماید.

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 7 را سرانجام می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت The Verge تقریبا 11 سال پیش بود که مایکروسافت کارزار تبلیغاتی برای سیستم عامل جدیدش، ویندوز 7 را در شهر نیویورک را با این پیغام آغاز کرد: من یک پی سی (کامپیوتر شخصی) هستم و ویندوز 7 ایده من بود.. این پیغام در واقع اشاره روشنی به این حقیقت داشت که این سیستم عامل جدید برای زدودن شکست سیستم عامل قبلی شرکت مایکروسافت یعنی ویندوز ویستا به بازار آمده است.

ویندوز 7 واقعا هم توانست با ویژگی هایش مانند تسک بار (ستون وظایف) جدیدش، مدیریت پنجره Aero، کتابخانه های فایل ها و ... شکست سیستم عامل قبلی مایکروسافت را جبران کند.

ویندوز 7 بسیار پرطرفدار شد، در واقع تقریبا چهار سال طول کشید تا ویندوز 10 سهم خود را در بازار به حد آن برساند. حتی امروز میلیون ها کامپیوتر شخصی هنوز ویندوز 7 را می انند و این سیستم عامل هنوز 26 درصد از همه کامپیوترهای شخصی نصب شده است.

مایکروسافت سال ها وقت صرف کرد تا مردم را قانع کند به طور رایگان ویندوز 7 کامپیوترهایشان را به ویندوز 10 ارتقا دهند، اما ده ها میلیون کامپیوتر شخصی هنوز با ویندوز 7 کار می نمایند و اکنون با قطع پشتیبانی مایکروسافت در برابر آسیب پذیری های امنیتی و سوءاستفاده های احتمالی هکرها نفوذپذیر می مانند.

البته کاربران شرکتی و دانشگاهی ویندوز 7 هنوز می توانند برای آپدیت های امنیتی را دریافت نمایند، اما برای این کار باید هزینه بالایی بپردازند. ادامه دریافت آپدیت برای ویندوز 7 اینترپرایز (شرکتی) تقریبا 25 دلار به ازای هر ماشین خرج برمی دارد و این هزینه در سال 2021 به 50 دلار و در سال 2022 به 100 دلار افزایش خواهد یافت.

اوضاه برای کاربران ویندوز 7 پرو حتی بدتر است، چرا که هزینه آپدیت برای این دستگاه ها از 50 دلار به ازای هر ماشین آغاز و به 100 و و 200 دلار به ازای هر ماشین در سال های 2021 و 2022 افزایش خواهد یافت.

این هزینه ها به طور طبیعی بسته به شمار کامپیوترهای شخصی مورد استفاده در یک شرکت دارد و شرکت های بزرگتر هزینه گزافی به بار خواهد آورد.

البته مایکروسافت را برای مشتریانی که اشتراک فعال ویندوز 10 دارند، برای یک سال آپدیت های ویندوز 7 را به طور رایگان خواهد فرستاد. البته چنین مشتریان سهم بزرگی از بازار ویندوز 7 را تشکیل نمی دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 796

به "مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 7 را سرانجام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 7 را سرانجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید