طرز تهیه مرغ زعفرانی با رب مجلسی به سبک رستوران

به گزارش مجله خبری تیرول، آیا تا به حال آرزو نموده اید که بتوانید مرغ زعفرانی مجلسی و خوشمزه ای را مانند رستوران ها در خانه خود تهیه کنید؟ در ادامه این مطلب، راز پخت و طرز تهیه مرغ زعفرانی با رب مجلسی را درست مثل روش تهیه مرغ زعفرانی سرخ شده که قبلا در کتاب کاله داشتیم، به شما خواهیم گفت. با این دستور پخت آسان و فوت وفن های آشپزی، می توانید مرغی زعفرانی، ترد و آبدار با طعمی بی نظیر و مجلسی را در منزل خود تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه مرغ زعفرانی با رب مجلسی به سبک رستوران

مواد لازم برای تهیه مرغ زعفرانی با رب

  • مرغ 10 تکه
  • رب گوجه 2-3 قاشق غذاخوری
  • پیاز 2-3 عدد
  • هویج 1-2 عدد
  • فلفل دلمه ای 1 عدد
  • زعفران دم نموده 2 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه لازم
  • آب به اندازه لازم

طرز تهیه مرغ زعفرانی با رب

1. تفت دادن مرغ

اولین مرحله از طرز تهیه مرغ زعفرانی با رب این است که تکه های مرغ را که آماده نموده اید در روغنی که داخل قابلمه داغ نموده اید کمی تفت دهید تا رنگش کاملا از همه طرف طلایی گردد.

2. پخت اولیه مرغ

اکنون در یک قابلمه بزرگ، روغن را روی حرارت میانه گرم کنید سپس پیازها را که نگینی خرد نموده اید، به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و شفاف شوند بعد هویج و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید. این کار را با ریختن نمک، فلفل و ادویه ادامه دهید بعد رب گوجه را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خامی آن گرفته گردد سپس ابتدا آب را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا رب در آب حل گردد و در نهایت هم مرغ را به همراه آب اضافه کنید و در قابلمه را ببندید تا مرغ بپزد.

3. اضافه کردن زعفران و پخت نهایی

در آخرین مرحله از طرز تهیه مرغ زعفرانی با رب، هم زمان زعفران را خوب له کنید و رویش تکه های یخ بریزید تا دم بکشد بعد که مرغ پخت در قابلمه را باز کنید و زعفران دم نموده و ادویه مدنظرتان را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دیگر خورشت مرغ شما بجوشد تا زعفران به خورد آن برود.

نکته: پخت در حرارت ملایم و زمان کافی باعث نرم شدن و جذب طعم ها می گردد.

نکات تکمیلی برای تهیه مرغ زعفرانی با رب

تهیه و پخت مرغ یک هنر است که همه می توانند با دانستن فوت وفن های لازم برای روش گرفتن بوی زهم مرغ از عهده آن برآیند و یک خورشت مرغ خوب برای غذاهای مختلف برنجی خود مثل تهیه زرشک پلو یا حتی باقالی پلو تهیه نمایند.

نکات مهم برای گرفتن بوی زهم مرغ

برای گرفتن بوی زهم مرغ می توانید قبل از پخت، آن را به مدت 30 دقیقه در مخلوط آب و سرکه خیس کنید یا از یک عدد فلفل دلمه ای برای خوش عطر و طعم تر شدن مرغ زعفرانی بهره ببرید.

افزایش غلظت خورشت مرغ زعفرانی

برای غلیظ تر شدن سس مرغ زعفرانی می توانید از یک قاشق غذاخوری آرد ذرت بهره ببرید. آرد ذرت را در اندازهی آب سرد حل کنید و در 10 دقیقه آخر پخت به مرغ اضافه کنید.

اهمیت استفاده از رب برای تهیه مرغ

استفاده از رب در تهیه مرغ، علاوه بر این که به خوش رنگ تر شدن خورشت مرغ یاری می نماید، دارای فواید و مزایای متعددی است که شامل:

  • طعم و مزه: رب گوجه فرنگی طعم و مزه غنی و دلچسبی به مرغ می دهد. این طعم، مخصوصا در غذاهایی مانند خورشت مرغ و مرغ شکم پر که با رب گوجه فرنگی پخته می شوند، بسیار مشهود است.
  • رنگ: رب گوجه فرنگی به مرغ رنگ قرمز زیبایی می دهد که باعث می گردد غذا ظاهر مجذوب کننده تری پیدا کند.
  • لعاب و غلظت: رب گوجه فرنگی به علت داشتن نشاسته، به سس مرغ لعاب و غلظت می دهد و از سفت شدن یا آبکی شدن آن جلوگیری می نماید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 3 تیر 1403 بروزرسانی: 3 تیر 1403 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2373

به "طرز تهیه مرغ زعفرانی با رب مجلسی به سبک رستوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مرغ زعفرانی با رب مجلسی به سبک رستوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید