شریعتمداری آمار افرادی که یاری معیشتی دریافت نموده اند را خاطرنشان کرد

به گزارش مجله خبری تیرول، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت که نزدیک به 60 میلیون نفر یاری دریافت نموده اند.

شریعتمداری آمار افرادی که یاری معیشتی دریافت نموده اند را خاطرنشان کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ششم آذرماه هیئت وزیران در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره معیارهای حذف افراد از دریافت بسته حمایتی معیشتی دولت با تاکید بر اینکه کلمه حذف در این موضوع صدق نمی کند، اظهار کرد: این طرح بر مبنای آزمون وسع با گرایش به افراد با درآمد کم، پایین و متوسط اجرایی شد.

وی گفت: در این طرح در 3 نوبت به قریب به 60 میلیون نفر پرداخت ها صورت گرفت.

وزیر کار خاطر نشان کرد: یارانه ها و یاری های معیشتی ارتباطی به هم ندارد. البته تمکن اقتصادی در هر دو موضوع مورد توجه دولت است و بعضی معیارها مشابه است ولی اینکه با ثبت نام یاری های معیشتی یارانه ها قطع گردد چنین نیست.

وزیر کار در ادامه در پاسخ بعضی تناقض ها درباره پرداخت یاری های معیشتی نیز بیان نمود: نزدیک به 60 میلیون نفر یاری دریافت نموده اند و تردیدی در آن نیست. در اینکه دولت حتی یک ریال از افزایش بنزین را در بودجه عمومی مصرف نمی کند نیز تردیدی وجود ندارد.

شریعتمداری اعلام نمود: ضریب خطای طرح های اجتماعی وجود دارد و میزان همانند تمام کشورهای دنیا حدود 4 درصد است. زنان سرپرست خانوار با درآمد زیر 5 میلیون تومان دریافت نموده اند و اگر هم ننموده باشند با ثبت درخواست آنالیز خواهد شد.

وی یادآور شد: البته زنان سرپرست خانوارهای بسیاری داریم که کارآفرین هستند. در جامعه معلمان و بازنشستگان نیز کسانی هستند که ممکن است درآمد خوبی باشند. دولت نمی خواهد افراد دارای استحقاق از این سبد محروم بمانند و این هدف دولت است.

  • چالش جاماندگان یاری معیشتی | چرا کد رهگیری ارسال نمی گردد؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 662

به "شریعتمداری آمار افرادی که یاری معیشتی دریافت نموده اند را خاطرنشان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتمداری آمار افرادی که یاری معیشتی دریافت نموده اند را خاطرنشان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید