شاسی بلند برقی نو چینی ؛ Chery Omoda E5 اولین خودرو برقی چری را بشناسید

به گزارش مجله خبری تیرول، شاسی بلند برقی تازه چینی ، Chery Omoda E5 ، با ویژگی های برجسته و قیمتی رقابتی ماهِ آینده به بازار عرضه می گردد و به رقابت با خودروهایی مانند MG ZS EV، BYD Atto 3 و Hyundai Kona Electric خواهد پرداخت.

شاسی بلند برقی نو چینی ؛ Chery Omoda E5 اولین خودرو برقی چری را بشناسید

خبرنگاران - الهام زهره وند: شرکت چینی چری جزئیات اولین خودروی برقی خود، یعنی Chery Omoda E5 را فاش نموده است. این شاسی بلند برقی تازه چینی که قرار است با خودروهای MG ZS EV، BYD Atto 3 و Hyundai Kona Electric رقابت کند، ماهِ آینده به بازار عرضه می گردد و انتظار می رود با قیمتی رقابتی در حدود 40 هزار دلار عرضه گردد.

Omoda E5 یک شاسی بلند جمع و جور است که بسیاری از ویژگی های ظاهری خود را از مدل بنزینی Omoda 5 به ارث برده است، اما در طراحی جلوی آن از جلوپنجره قدیمی صرف نظر شده، و به جای آن یک بخش بسته واقع شده است که محل شارژ خودرو نیز است.

شاسی بلند برقی تازه چینی در دو نسخه عرضه می گردد

این خودرو دارای چراغ های LED پویا، چرخ های آلیاژی آیرودینامیکی و سقف شیب دار مشابه کوپه است. Chery Omoda E5 در دو نسخه پایه BX و نسخه فول EX عرضه می گردد.

هر دو نسخه دارای یک موتور برقی با توان 150 کیلووات و گشتاور 340 نیوتن متر هستند که قدرت را به چرخ های جلو منتقل می نماید. باتری 61 کیلووات ساعتی لیتیوم-آهن فسفات (LFP) امکان پیمایش تا 430 کیلومتر را فراهم می نماید و بیشینه نرخ شارژ 80 کیلووات را می پذیرد که براساس ادعای چری، می تواند باتری را از 30 تا 80 درصد در نیم ساعت با استفاده از شارژر سریع DC شارژ کند.

نسخه BX با تجهیزات استانداردی از جمله صندلی های پارچه ای با جزئیات چرم مصنوعی، شارژر بی سیم دستگاه ها، سیستم صوتی 6 بلندگو از برند Sony، چرخ های آلیاژی 18 اینچی، 18 سیستم کمکی راننده، و دو نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی ارائه می گردد که یکی برای سیستم چندرسانه ای و دیگری برای نمایشگرهای راننده است. بعلاوه، این خودرو دارای یک تایر یدک به مقدار کامل است که هیچ خودروی برقی دیگری در بازار این ویژگی را ندارد.

نسخه EX شامل ویژگی های بیشتری مانند صندلی های چرمی مصنوعی، صندلی های جلو و عقب گرمکن دار، نورپردازی داخلی، سانروف، درِ صندوق عقب برقی، دو بلندگوی اضافی برای سیستم صوتی و دوربین دید پرنده، یا همان دوربین 360 درجه است.

خدمات ویژه فروش

Chery Omoda E5 با گارانتی هفت ساله بدون محدودیت کیلومتر، هفت سال خدمات امداد جاده ای و برنامه خدمات سرویس با قیمت ثابت به مدت هفت سال پوشش داده می گردد.

شرکت چری یکی از تازهترین برندهای خودروسازی چینی است که به بازار استرالیا وارد شده است. این خودروساز کمتر از دو سال پیش فعالیت خود را شروع نموده و به تدریج خط فراوری خود را در این کشور توسعه داده است. Omoda E5 به شاسی بلندهای بنزینی Omoda 5، Tiggo 7 Pro و Tiggo 8 Pro Max می پیوندد.

منبع: بیت ران
انتشار: 7 شهریور 1403 بروزرسانی: 7 شهریور 1403 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2380

به "شاسی بلند برقی نو چینی ؛ Chery Omoda E5 اولین خودرو برقی چری را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند برقی نو چینی ؛ Chery Omoda E5 اولین خودرو برقی چری را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید