سیف: طرح های برگزیده برای برطرف نیازهای کشورشناسایی می گردد

به گزارش مجله خبری تیرول، مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: شناسایی و معرفی سالانه طرح های برگزیده دانشگا ها و موسسات پژوهشی کشور در راستای برطرف نیازهای کشور از برنامه های مهم این وزارت خانه در راستای رونق فراوری است.

سیف: طرح های برگزیده برای برطرف نیازهای کشورشناسایی می گردد

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

محمدسعید سیف مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به پتانسیل بالای دانشگاه ها در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: میزان افزایش که در تعداد کارفرمایان مبالغ قراردادها و تعداد قراردادها وجود دارد به نسبت دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور درصد زیاد قابل توجهی نیست که باید این آمار با افزایش چشمگیری پیدا کند.

انتظار رشد بیشتری را از دانشگاه ها داریم

وی اضافه کرد: در حال حاضر پروژه های تحقیقاتی خوبی به مراکز علمی ، دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور داده شده است اما باید به این نکته اشاره کنم که آمارهای به دست آمده نشان از کمبود تعداد قراردادهای کلان دانشگاه ها با وزارتخانه و دستگاه های اجرایی به نسبت دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها دارد. به این معنی که هنوز از پتانسیل دانشگاه ها به خوبی استفاده نمی گردد و می توان انتظار رشد بیشتری را از آنها داشت.

شکل دهی اکوسیستم مورد احتیاج به منظور ارتباط با جامعه و صنعت

سیف توضیح داد: برنامه ریزی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی برای شکل دهی اکوسیستم مورد احتیاج به منظور ارتباط با جامعه و صنعت همچنین استفاده مناسب و موثر از ظرفیت های رسانه ای و فضای مجازی برای اطلاع رسانی عمومی طرح ها، فرصت ها، آمارها، توانمندی از جمله برنامه های در حال انجام است که در راستای شناسایی و بهره گیری از ظرفیت ها، اختیارات، امکانات وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی برای تسهیل و توسعه همکاری های مشترک انجام می گردد.

گسترش تعامل جامعه و صنعت باتوسعه فناوری، پروژه ها و مناقصه ها

وی ادامه داد: حضور موثر وزارت عتف، دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و فناوری در مجامع شوراها و کمیته های ملی، منطقه ای و استانی و همچنین هم افزایی و هماهنگی ساختار و امکانات موجود در وزارت عتف (اداری، اقتصادی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، دانشجویی) در راستای گسترش تعامل با جامعه و صنعت یکی از فعالیت های موثر در ایجاد سازوکار ها و روش های اجرایی مناسب برای حضور دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در فعالیت های توسعه فناوری، پروژه ها و مناقصه ها است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 866

به "سیف: طرح های برگزیده برای برطرف نیازهای کشورشناسایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیف: طرح های برگزیده برای برطرف نیازهای کشورشناسایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید