سوزش ادرار بچه ها

به گزارش مجله خبری تیرول، در پسربچه ها آنومالی های مادرزادی شیوع دارد. برای مثال، حالت های انسدادی در جهت مجراها می تواند به بروز مشکل ادراری بینجامد. برای همین هر مشکل ادراری در این بچه ها باید مورد توجه قرار بگیرد. بدون آنکه خودتان را نگران کنید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید تا با انجام آزمایش ساده ادرار و در واقع کشت ادرار، اگر عفونتی به وجود آمده است،

سوزش ادرار بچه ها

سوزش ادرار بچه ها

سوزش ادرار بچه ها را جدی بگیرید

در پسربچه ها آنومالی های مادرزادی شیوع دارد. برای مثال، حالت های انسدادی در جهت مجراها می تواند به بروز مشکل ادراری بینجامد. برای همین هر مشکل ادراری در این بچه ها باید مورد توجه قرار بگیرد. بدون آنکه خودتان را نگران کنید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید تا با انجام آزمایش ساده ادرار و در واقع کشت ادرار، اگر عفونتی به وجود آمده است، تشخیص بدهند و درمان شود. بسیاری از بیماران ما که امروزه با نارسایی کلیه روبرو هستند و مشکل آنها به علل ناشناخته اتفاق افتاده است، به علت سهل انگاری های بی مورد و تشخیص ندادن عفونت، گرفتار شده اند. گذشته از سوزش ادرار، مساله وجود خون در ادرار هم باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد، چرا که این قضیه اشکالی پاتولوژیک است و حتما باید آنالیز کامل انجام شود. برای اطلاع شما عرض می کنم که در بیشتر موارد پس از آنالیز، به خوش خیم بودن آن پی می بریم اما این علت بر بی ارزش تلقی کردن چنین علامت مهمی نیست. بسیاری از خانواده ها حوصله به خرج نمی دهند و به هیچ وجه در نظر نمی گیرند که سلامت کلیه ها چه نعمت بزرگی است و باید برای حفظ آنها بکوشند. اگر حوصله کنید و آزمایش ادرار 24 ساعته، سونوگرافی و چکاپ شش ماهه در صورت مشکوک بودن اوضاع کلیه ها و تشخیص پزشک متخصص را پیگیری کنید به نفع خودتان است. شاید همین سهل انگاری موجب شود عارضه ای روی کلیه ها به وجود آید که جبران ناپذیر باشد.

در مورد دختربچه ها هم برخی اوقات عفونت قارچی، قرمزی و سوزش آن ناحیه (تناسلی) را موجب می شود که در هنگام ادرارکردن، بچه سوزش دارد و البته این موضوع را نباید با عفونت ادراری اشتباه گرفت. به خصوص دختربچه های سه، چهار ساله گاهی به این مشکل دچار می شوند که البته ربطی به رعایت نکردن بهداشت ندارد. نکته مهم در کاهش عفونت های قارچی این است که حتما پس از دست شویی رفتن و شستن بدن، بچه را خوب خشک کنید. در انتخاب نوع استخری که برای آموزش شنا ثبت نام می کنید، دقت کنید تا از فاکتورهای سلامت برخوردار باشد. دیگر مسئله ای که درباره دختربچه ها باید جدی بگیرید، ریفلاکس یا برگشت ادرار است که به دلایل خاصی ادرار به سوی کلیه ها در جهت لوله ادراری برمی شود و چون باید این جهت از بالا به پایین و یک طرفه باشد، عوارض و نارسایی کلیه رخ خواهد داد. مبادا ریفلاکس را بدون درمان یا نیمه کاره رها کنید چون در دوران بارداری آینده او می تواند موجب بروز مسائل برای خودش و عوارضی روی بچه اش بشود و باید حتما چکاپ دوره ای داشته باشید.

منبع: http://www.salamat.com

ae

منبع: راسخون
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1859

به "سوزش ادرار بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوزش ادرار بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید