ساخت ماهواره سنجشی امیرکبیر با دقت یک متر آغاز شد

به گزارش مجله خبری تیرول، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بر اساس توافقات اجرا شده قرار است ماهواره ای از نوع سنجشی و با دقت یک متر از سوی محققان این دانشگاه طراحی و ساخته شود و اعتبارات اولیه آن در نظر گرفته شده است.

ساخت ماهواره سنجشی امیرکبیر با دقت یک متر آغاز شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر،سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با اشاره به تجربه طراحی و ساخت ماهواره پیام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: عملکرد ماهواره پیام بسیار مثبت بود. اگرچه ماهواره بر به ارتفاع مداری مورد نظر پیام رسید، اما متاسفانه نتوانست با سرعت لازم این ماهواره را در مدار مورد نظر قراردهد.

معتمدی اظهار کرد: در همان روز پرتاب ماهواره پیام، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید بر ساخت ماهواره دیگری در این دانشگاه نمود. در سناریو پیشنهادی برای این ماهواره موضوع استفاده از فناوری های نوین و رسیدن به قدرت تفکیک یک متر مطرح بود که با مذاکراتی که با وزیر ارتباطات شد و بر اساس برنامه های این وزارتخانه برای توسعه فناوری های فضایی، این سناریو مورد تایید قرار گرفت.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه طراحی و ساخت ماهواره با دقت یک متر و با استفاده از فناوری های نوین، کلاس ماهواره و سطح بلوغ فناوری را ارتقا خواهد داد.

معتمدی فاز اول این پروژه را اجرای طراحی مفهومی و چهار حوزه توسعه فناوری ماهواره دانست و اظهار کرد: ماهواره ای که بر اساس این قرار داد قرار است ساخته شود از نوع ماهواره های سنجی با دقت یک متر است که ماموریت اصلی آن تصویربرداری خواهد بود. وی مدار این ماهواره را 500 تا 600 کیلومتر ذکر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 831

به "ساخت ماهواره سنجشی امیرکبیر با دقت یک متر آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت ماهواره سنجشی امیرکبیر با دقت یک متر آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید