روسیه اس-400 به چین می فروشد

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران: مقامات روسی اعلام کردند که مسکو و پکن در حال رایزنی برای فروش سامانه های دفاع موشکی اس-400 به چین هستند.

روسیه اس-400 به چین می فروشد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم؛ الکساندر فومین مدیر کمیته فدرال همکاری های فناوری - نظامی روسیه گفت که مسکو و پکن در حال رایزنی و انجام مشورت های لازم برای صادرات سامانه های دفاع موشکی اس-400 به چین هستند.

فومین همچنین در واکنش به انتشار بعضی گزارش ها مبنی بر اینکه سال 2016 تاریخ تحویل اولین مجموعه از این سامانه ها به چین است، گفت که سخن گفتن از موعد تحویل این سامانه ها هنوز زود است.

پیشتر رسانه های خبری روسیه اعلام نموده بودند که طرف چینی در مذاکرات خود با مقامات روسی برای خرید 2 تا 4 سامانه اس-400 ابراز تمایل نموده است.

در همین حال فومین از تمایل روسیه برای افزایش همکاری خود با کشورهای آمریکای لاتین در زمینه فناوری نظامی اطلاع داد. به گفته فومین: در شرایطی که شرکای احتمالی روسیه در آمریکا لاتین به دنبال تجهیزات هوابرد روسی هستند، مسکو فرصت این را دارد تا میزان صادرات تسلیحاتی خود به منطقه آمریکا لاتین را افزایش دهد.

وی که پس از برگزاری نمایشگاه فناوری های نظامی FIDAE در شیلی سخن می گفت گفت که کمیته فدرال همکاری های فناوری - نظامی روسیه توانست در چارچوب این نمایشگاه با نمایندگان کشورهای اروگوئه، آرژانتین، برزیل، کلمبیا و ونزوئلا دیدار و مصاحبه داشته باشند. وی گفت که بالگردهای نسل می و کام ساخت روسیه همچنین بالگردهای نظامی این کشور نیز مورد علاقه سایر کشورهای منطقه هستند. به گفته وی جنگنده های میگ و هواپیمای یاک-130 روسی نیز مورد علاقه نیروهای نظامی کشورهای منطقه هستند.

فومین همچنین با اشاره به تهدیدات غرب و آمریکا علیه روسیه و قطع همکاری های نظامی با مسکو و تحریم شرکت های تسلیحاتی این کشور گفت: علیرغم این اقدامات مسکو 30 فروند بالگرد می-17 را طبق قراردادهای منعقده تحویل ارتش افغانستان خواهد داد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 468

به "روسیه اس-400 به چین می فروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه اس-400 به چین می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید