رجبی: داخل یا خارج زمین هدفم یاری به هندبال است

به گزارش مجله خبری تیرول، دبیر فدراسیون هندبال می گوید که سخت است که بازیکن داخل زمین نباشد اما همواره هدف اش برد تیم ملی بوده است.

رجبی: داخل یا خارج زمین هدفم یاری به هندبال است

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا رجبی، بازیکن و کاپیتان پیشین تیم ملی هندبال است که سابقه حضور بیش از 17 سال در رده های سنی مختلف تیم ملی را در کارنامه ورزشی خود دارد. رجبی همراه تیم ملی هندبال ایران عناوین و مدال های زیادی را برای ایران به ارمغان آورده است و یکی از ارکان اصلی تیم ملی در این سال ها بوده است.

اکنون او توپ هندبال را کنار گذاشته و به عنوان دبیر فدراسیون به همراه تیم ملی هندبال راهی رقابت های قهرمانی آسیا است. البته او در رقابت های قهرمانی آسیا 2015 هم در کنار تیم نبود، در آن موقع عرفان اسماعیلاگیج سرمربی تیم ملی بود و نام او را خط زد.

محمدرضا رجبی به همراه تیم ملی هندبال جوانان برای اولین بار مدال برنز رقابت های قهرمانی آسیا را برای ایران به ارمغان آورد. او همچنین با تیم ملی نوجوانان هم در رقابت های قهرمانی آسیا به مدال نقره رسید و تیم نوجوانان برای نخستین بار توانست جواز حضور در جام دنیای را کسب کند. رجبی مدال نقره ساحلی آسیا، نقره دانشجویان دنیا، عنوان سومی انتخابی المپیک لندن، دومی رقابت های انتخابی 2016 ریو، نقره بازی های آسیایی گوانجو، مدال برنز بازی های آسیایی 2006 دوحه، مدال برنز رقابت های قهرمانی آسیا 2014 منامه و بسیاری دیگر عناوین را در کارنامه ورزشی خود دارد. او همچنین با تیم ملی هندبال در مسابقه های قهرمانی دنیا 2015 حاضر شد.

اما اکنون او به عنوان دبیر در کنار تیم ملی هندبال حضور دارد و معتقد است که هدفش موفقیت تیم ملی هندبال است و برای این منظور تمام کوشش خود را خواهد نمود. گفت وگوی خبرنگاران با محمدرضا رجبی در این زمینه را در ادامه می خوانید:

بعد از چندین سال در مسابقات قهرمانی آسیا دست به توپ نیستید چه احساسی دارید؟

رجبی: برای بازیکن سخت است که در زمین نباشد. بازی نکردن و دست به توپ نبودن برای ورزشکاری که چندین سال در تیم ملی توپ زده است کار راحتی نیست. البته من همواره دوست داشتم به تیم ملی یاری کنم و فرقی ندارد که داخل زمین باشم یا بیرون زمین. همواره خواستم که تیم ملی هندبال ایران برنده زمین باشد حالا نقش من چه باشد مهم نیست و هر طور که بتوانم به تیم ملی یاری کنم راضی هستم.

دوست داشتید که با همین سمت دبیری فدراسیون، باز هم به داخل زمین بروید؟

یک بازیکن هیچ وقت دوست ندارد بیرون چارچوب زمین و مسابقه باشد، اما شرایط اینگونه است. من اکنون همه سعی خود را می کنم تا به تیم ملی یاری کنم، گاهی هم بیشتر از زمانی که داخل زمین بودم کار می کنم تا تیم ملی نتیجه خوبی بگیرد و هندبال به صندلی اصلی خود برسد.

شرایط اردوها نسبت به قبل بهتر به نظر می رسد دلیل آن درک شما از مسائل بازیکنان است یا خیر؟

بله. همین طور است. من خودم بازیکن بودم و در همه این سال ها که در هندبال توپ زدم و مسائل را حس کردم. اکنون بهتر از بقیه می توانم مسائل بازیکنانم را حس کنم. در حال حاضر هم در حد توانم مسائل را بر طرف می کنم. هر چند که مسائل را نمی توان کاملا بر طرف کرد، ولی سعی می کنم به کمترین حد برسانم.

در مسابقات قهرمانی آسیا کنار تیم خواهید بود؟

بله. در کنار تیم هستم. در تورنمنت ها و اردوهای اسلوونی و قطر و همچنین در قهرمانی آسیا کره جنوبی کنار تیم هستم. امیدوارم که بچه ها بتوانند در قهرمانی آسیا نتیجه خوبی بگیرند و هندبال را به روزهای اوج خود بازگردانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 437

به "رجبی: داخل یا خارج زمین هدفم یاری به هندبال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجبی: داخل یا خارج زمین هدفم یاری به هندبال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید