درخواست صدر برای اعلام حالت فوق العاده در عراق

به گزارش مجله خبری تیرول، رهبر جریان صدر عراق پس از حمله موشکی یکشنبه شب به منطقه سبز بغداد، خواستار اعلام شرایط فوق العاده و استفاده از ارتش برای تامین امنیت غیرنظامیان و نمایندگان ماموریت های خارجی شد.

درخواست صدر برای اعلام حالت فوق العاده در عراق

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، وزارت دفاع عراق یکشنبه شب گفت منطقه سبز (الخضرا) که شامل سفارت و نمایندگی های دیپلماتیک ایالات متحده است مورد حمله موشکی نهاده شده است.

به همین دلیل، مقتدی صدر، رهبرجریان صدر عراق در بیانیه ای گفت، هدف قرار دادن غیرنظامیان کار شبه نظامیان و اقدامی مردود است.

صدر اضافه نمود: هیچ کس حق استفاده از سلاح در خارج از چارچوب دولت را ندارد و دولت باید شرایط اضطراری را در بغداد اعلام و از ارتش به طور انحصاری برای محافظت از غیرنظامیان و مأموریت های دیپلماتیک استفاده کند و من آماده همکاری کامل در زمینه تامین امنیت هستم.

رهبر جریان صدر در بیانیه خود به سفارت آمریکا در بغداد توصیه کرد که به چنین حملات موشکی پاسخ ندهد.

وی در این بیانیه از مجلس عراق خواست با سفارت آمریکا در بغداد برای سرانجام دادن به حضور نظامی آمریکا مذاکره کند.

یکشنبه شب سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد مورد حمله راکتی نهاده شد.

به گزارش منابع امنیتی 11 فروند راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد اصابت نموده است و در پاسخ سامانه های دفاعی C-RAM مستقر در سفارت آمریکا فعال شدند و بالگرد های آمریکایی نیز بر فراز منطقه به پرواز در آمدند.

در حمله امشب که حوالی 9 شب به وقت بغداد روی داد به چند ساختمان و خودرو آسیب وارد شد. تا به امروز خبری از تلفات انسانی مخابره نشده است.

منبع: فرارو
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1454

به "درخواست صدر برای اعلام حالت فوق العاده در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست صدر برای اعلام حالت فوق العاده در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید