خواص آلوئه ورا که نمی دانستید!

به گزارش مجله خبری تیرول، آلوئه ورا خواص فراوانی دارد، اما خواص آلوئه ورا که از نظر علمی ثابت شده اند شامل ترمیم زخم و سوختگی پوست، جلوگیری از آسیب های پوستی ناشی از خورشید، کمک به درمان افسردگی، درمان زخم پای دیابتی و... می شوند.

خواص آلوئه ورا که نمی دانستید!

خواص شگفت انگیز آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی شگفت انگیز است که به صورت درختچه هایی کوتاه رشد می کند. مقدار زیادی از آلوئه ورا موجود در دنیا، به طور طبیعی در شمال آفریقا می روید. برگ های این گیاه آبدار و ایستاده هستند و یک بوته متراکم را تشکیل می دهند. ژل حاصل از این گیاه کاربرد های بسیار زیادی دارد. در این مطلب از خبرنگاران، ما به بیان خواص آلوئه ورا می پردازیم.

درمان یبوست

کمیسیون E (آژانس نظارت بر گیاهان دارویی آلمان) استفاده از آلوئه ورا برای درمان یبوست را تائید کرده است. مصرف روزانه 50 تا 200 میلی گرم شیره این گیاه که معمولا به صورت مایع یا کپسول های خوراکی روزانه به مدت 10 روز مصرف می شوند برای این منظور توصیه می شود.

درمان زخم پای دیابتی

مطالعه ای که در دانشکده داروسازی سینگاد هند انجام شد و در مجله بین المللی زخم منتشر شد شد، به توانایی آلوئه ورا در درمان زخم ها پرداخت. نتایج این تحقیق نوید بخش محصولی موثر برای درمان زخم های ناشی از دیابت هستند.

خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی

آلوئه ورا به دلیل دارا بودن خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی به صورت موضعی روی پوست مصرف می شود.

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV)

عصاره شاخساره آلو ئه ورا از شاخه های یک ماهه به دست می آید در حالی که عصاره گیاه آلوئه ورا بالغ از شاخه های 4 ماهه بدست می آید. در مقالاتی که در تحقیقات فیتوتراپی منتشر شده است، نویسندگان نتیجه گرفتندکه که عصاره شاخساره آلو ئه ورا ممکن است بیشتر از عصاره گیاه بالغ، از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند.

افسردگی، یادگیری و حافظه

نتایج یک پژوهش روی حیوانات که در نشریه Nutritional Neuroscience چاپ شد، نشان داد که آلوئه ورا می تواند باعث کاهش افسردگی و بهبود حافظه در موش ها شود. محققان پس از انجام آزمایشات روی موش های آزمایشگاهی نتیجه گرفتند: آلوئه ورا باعث تقویت حافظه و یادگیری می شود، همچنین افسردگی در موش ها را نیز کاهش می دهد. مطالعات بیشتری لازم است تا معین شود که آیا انسان نیز می تواند از مزایای مشابه بهره مند شود یا خیر.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1323

به "خواص آلوئه ورا که نمی دانستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص آلوئه ورا که نمی دانستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید