خبرنگاران فرانسه: به نقطه اوج مبتلایان کرونا نزدیک می شویم

به گزارش مجله خبری تیرول، تهران - خبرنگاران - اتحادیه یاری های عمومی - بیمارستان های پاریس (AP-HP) پیش بینی نموده، شیوع بیماری در ناحیه ایل دو فرانس در دوشنبه پیش رو(18 فروردین) به نقطه اوج خود خواهد رسید.

خبرنگاران فرانسه: به نقطه اوج مبتلایان کرونا نزدیک می شویم

ژان پل میرا (Jean-Paul Mira) رئیس بخش مراقبت های ویژه بیمارستان کوشن(Cochin) در پاریس می گوید همه ما منتظر خاتمه هفته هستیم. این به آن معناست که روز ششم آوریل/ دوشنبه 18 فروردین، به مثابه اوج ابتلاست و از این تاریخ به بعد فرایند صعودی ابتلا به کرونا متوقف خواهد شد.

رادیو بین المللی فرانسه(ار.اف.ای) نیز در این زمینه اظهار داشت، به همین منظور تدابیر گسترده ای برای انتقال بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه از این منطقه به دیگر مناطق در جریان است تا تخت های خالی لازم در روزهای آینده در دسترس بیماران و کادر درمانی باشد.

طبق تازه ترین آمار اعلام شده از سوی ژروم سالومون مدیرکل بهداشت عمومی فرانسه، شمار بیماران بستری شده در بخش مراقبت های ویژه پزشکی بیمارستان های فرانسه تا آدینه شب به 6 هزار و 662 نفر افزایش یافته که بیش از نیمی از این تعداد در نواحی ایل دو فرانس و گراند اِست بستری هستند که دو کانون عمده شیوع کرونا محسوب می شوند.

آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فرانسه نشان می دهد ایل دو فرانس با 10 هزار و 824 بیمار بستری از جمله 2 هزار و 375 نفر در بخش مراقبت های ویژه، مهمترین کانون شیوع بیکاری در این کشور است و نواحی گراند اِست در شرق، اوورنی رُن آلپ در مرکز و او دو فرانس در شمال از این نظر در رده های بعدی قرار گرفته اند.

در همین ارتباط، وزارت ارتش فرانسه روز آدینه اظهار داشت، نیروی هوایی این کشور دو ففرایند هواپیما و پنج بالگرد حمل و نقل برای این منظور تدارک دیده تا خاتمه هفته جاری 150 بیمار دیگر را از بیمارستان های پاریس به دیگر مناطق انتقال دهند.

بر اساس اظهارات مقام های بلندپایه فرانسه، دوره قرنطینه که از 17 مارس/27 اسفند 98 در سراسر کشور برقرار شده، پس از 15 آوریل/27 فروردین نیز ادامه خواهد یافت.

ادوار فیلیپ نخست وزیر فرانسه، پنجشنبه شب اظهار داشت، خاتمه قرنطینه به صورت تدریجی اجرا می گردد و همه مناطق کشور و یا همه افراد همزمان از آن خارج نخواهند شد.

نظارت 160 هزار پلیس بر محدودیت های اجتماعی

نشریه فوربز نیز نوشت: کریستف کاستانر وزیر کشور فرانسه اعلام نموده که 160 هزار نفر از نیروهای پلیس این کشور در جاده ها و بزرگراه های فرانسه برای نظارت بر تداوم محدودیت های اجتماعی در آستانه عید پاک مشغول به فعالیت هستند.

او در حساب توئیتر خود نوشته است: هیچ گونه اهمالی مجاز نیست. زندگی، در معرض خطر است. امروز، امشب و همه خاتمه هفته، بازرسی ها توسط پلیس و ژاندارمری در سراسر کشور انجام می گردد. در اماکن مربوط به تعطیلات، اماکن عمومی و هر جایی که لازم باشد.

فرانسه آدینه شب در تازه ترین آمار رسمی خود اظهار داشت، در 24 ساعت گذشته، 588 نفر از مبتلایان به کرونا در بیمارستان ها جان خود را از دست داده اند که بالاترین آمار جان باختگان از هنگام شیوع این ویروس در این کشور به شمار می رود.

تا این لحظه، شمار جان باختگان کرونا در فرانسه به 6 هزار و 507 نفر رسیده است. در مجموع 82 هزار و 165 نفر به کرونا مبتلا شده و 14 هزار و 8 نفر بهبود یافته اند.

اگر چه مقام های فرانسوی می گویند شمار بیمارانی که در وضع شدید بیماری قرار دارند، کاهش یافته است، اما در زمان حاضر فرانسه پس از ایتالیا و اسپانیا بالاترین آمار جان باختگان کرونا در اروپا را دارد.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 966

به "خبرنگاران فرانسه: به نقطه اوج مبتلایان کرونا نزدیک می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرانسه: به نقطه اوج مبتلایان کرونا نزدیک می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید