حفتر برای شروع مذاکرات لیبی پیش شرط مشخص کرد

به گزارش مجله خبری تیرول، فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی برای مذاکره با دولت وفاق ملی این کشور پیش شرط مشخص کرد.

حفتر برای شروع مذاکرات لیبی پیش شرط مشخص کرد

به گزارش به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، خلیفه حفتر، فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی که به قاهره سفر نموده است، تاکید نمود: ارتش ترکیه به طور مستقیم در نبرد های لیبی دخالت دارد. پیش از مذاکره با دولت وفاق ملی، باید نظامیان ترکیه ای از لیبی عقب نشینی نمایند.

او اضافه نمود: پیش از عقب نشینی شبه نظامیان دولت وفاق ملی، مذاکره ای در کار نخواهد بود.

خلیفه حفتر خواهان لغو تحریم ارسال سلاح برای ارتش ملی لیبی شد و گفت: باید حمایت بین المللی از مصر به منظور مقابله با نفوذ ترکیه در لیبی صورت گیرد.

از سوی دیگر، مقامات مصری هم بر موضع خود در مخالفت با دخالت های خارجی در لیبی تاکید نمودند. قاهره همچنین تاکید نمود اجازه تهدید شدن مرز های غربی مصر را نخواهد داد.

پیش از این محمد قنونو سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی خاطرنشان کرد نیرو های این دولت پیروز شدند پایتخت لیبی را تحت کنترل خود درآوردند.

در پی سقوط حکومت معمر القذافی، لیبی طی بیش از هشت سال گذشته، صحنه نبرد و درگیری بین دولت قانونی و فرمانده ارتش سابق در این کشور بوده است. خلیفه حفتر، فرمانده سابق ارتش لیبی است که در شهر بنغازی مستقر شده و حملاتی را علیه طرابلس ترتیب می دهد. او میخواهد تا ضمن برکناری دولت السراج، خود امور لیبی را به دست بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1108

به "حفتر برای شروع مذاکرات لیبی پیش شرط مشخص کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفتر برای شروع مذاکرات لیبی پیش شرط مشخص کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید