حساب رئیس فدراسیون قایقرانی مسدود شد، مالیات میلیاردی دردسر شد

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران، وزارت امور اقتصاد دارایی از 20 مهرماه امسال حساب علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی را به علت بدهی مالیاتی میلیاردی که بابت سالهای 1389 الی 1395 ثبت شده مسدود نموده است. گفته شده این بدهی به اندازه 5 میلیارد و 900 میلیون تومان می باشد و به همین علت حساب رئیس فدراسیون مسدود شده است.

حساب رئیس فدراسیون قایقرانی مسدود شد، مالیات میلیاردی دردسر شد

در حالی که فدراسیون های ورزشی از پرداخت اقتصادیات معاف می باشند ابلاغ این بدهی برای فدراسیون قایقرانی دردسر درست نموده است.

این بدهی به علت عدم انجام تکالیف قانونی جهت استفاده از معافیت های ماده 134 قانون اقتصادیات های مستقیم در سنوات گذشته می باشد که عدم انجام این تکالیف باعث شد تا حتی اعتبارات دریافتی از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تحت سرفصل عایدی شناسایی و مشمول اقتصادیات گردد.

ماده 134 قانون اقتصادیات های مستقیم تصریح نموده که در آمدهای باشگاه ها و مؤسسات ورزشی دارای مجوز از سازمان تربیت بدنی حاصل از فعالیت های منحصراً ورزشی از پرداخت اقتصادیات معاف هستند.

پس از حضور سهرابیان به عنوان رئیس فدراسیون، کلیه تکالیف قانونی از سال 1397، شامل اظهارنامه اقتصادیاتی، ثبت نام ارزش افزوده، ارسال معاملات فصلی یا 169 مکرر و حتی دریافت دفاتر قانونی … اجرا شده است.

قرار است سهرابیان امروز از اجلاس ایتالیا برگشته و به این مسئله رسیدگی کند. رسیدگی به این مسئله بر اساس ماده 251 قانون اقتصادیات های مستقیم (مرکز عالی دادخواهی اقتصادیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای) آنالیز خواهد شد.

پس از ارجاع پرونده اقتصادیاتی فدراسیون قایقرانی به 251 مکرر، بخشی از منابع اقتصادیاتی این فدراسیون مورد موافقت و صدور کارشناسی شده و بخشی نیز در مرحله درخواست پرونده می باشد، اما متأسفانه امور اقتصادیاتی شمیرانات درخواست تضمین براساس اجرای ماده 58 آئین نامه اجرایی ماده 218 قانون اقتصادیات های مستقیم را کرد. یعنی به اندازه بدهی باید تضمین گذاشته تا پرونده را رسیدگی نمایند.

در سال 98 داورزنی معاون وقت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد بدهی های اقتصادیاتی باشگاه ها و فدراسیون های ورزشی گفته بود: فدراسیون های ورزشی یاری بگیر دولت هستند، در چهار دهه گذشته همیشه این بوده که فدراسیون ها و کسانی که فعالیت ورزشی دارند مثل باشگاه ها از اقتصادیات معاف هستند. الان هم برای اینکه گردش اقتصادی کشور رصد گردد موضوع اقتصادیات ها مطرح شده است شرط معافیت از اقتصادیات ارائه اظهارنامه است.

به طور قطع اعلام این اقتصادیات میلیاردی از سوی امور اقتصادیاتی کشور به فدراسیون و مسدود شدن حساب ریاست فدراسیون قایقرانی دردسرهای جدیدی را برای این مجموعه به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1941

به "حساب رئیس فدراسیون قایقرانی مسدود شد، مالیات میلیاردی دردسر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حساب رئیس فدراسیون قایقرانی مسدود شد، مالیات میلیاردی دردسر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید