جنگل زدایی عامل فراوری سالانه 8 درصد از CO2 دنیا

به گزارش مجله خبری تیرول، کارشناسان معتقدند: جنگل ها می توانند ابزار موثری در کاهش تاثیرات تغییرات اقلیمی باشند اما نقش آن ها نادیده گرفته شده است.

جنگل زدایی عامل فراوری سالانه 8 درصد از CO2 دنیا

به گزارش خبرنگاران، برای جلوگیری از افزایش بیس از دو درجه سانتی گرادی دما و مقابله با پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی ضروری است به راهکارهای مقابله با گرمای دنیای که بر حفظ جنگل ها توجه دارد، بودجه بیشتری اختصاص داده گردد. آمارها نشان می دهد که جنگل ها ابزار موثری در کاهش تاثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی هستند اما مورد غفلت واقع شده اند.

به گفته کارشناسان محیط زیست، یکی از پیامدهای این غفلت یاری به گسترش جنگل زایی است و به تحلیل رفتن مناطق جنگلی نسبت به انتشار سوخت های فسیلی توجه کمتری شده است. علاوه بر این، از بین رفتن پوشش جنگلی و درختان به انتشار میزان بیشتری از گاز کربن در اتمسفر یاری می نماید چرا که درختان به طور طبیعی کربن را جذب می نمایند.

آنالیز ها نشان می دهد: در حال حاضر از بین رفتن جنگل های استوایی سالانه عامل انتشار هشت درصد از کربن دی اکسید (CO2) در دنیا است. در حقیقت، اگر از بین رفتن جنگل های استوایی را یک کشور در نظر بگیریم، سومین فراوری نماینده بزرگ آلاینده در دنیا به حساب می آید و صندلی آن در فاصله کمی با آمریکا و به طور چشمگیری بالاتر از اتحادیه اروپاست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مونگابی، بین سال های 2015 تا 2017، انتشار آلاینده های ناشی از بین رفتن جنگل ها نسبت به میانگین 14 سال گذشته 63 درصد بالاتر بوده است و از سه میلیارد به 4.9 میلیارد تن در سال رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 81

به "جنگل زدایی عامل فراوری سالانه 8 درصد از CO2 دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل زدایی عامل فراوری سالانه 8 درصد از CO2 دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید