جای خالی دوچرخه در معابر شهری سمنان، لزوم توسعه فضاهای شهری سلامت محور

به گزارش مجله خبری تیرول، خبرنگاران/سمنان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و رئیس مرکز بهداشت استان از فضای شهری به عنوان یک فاکتور و مولفه مهم در ارتقاء سلامت نام برد و از شهرداران استان خواست در ایجاد فضاهای جدید شهری به این نقش توجه بیشتری نمایند.

جای خالی دوچرخه در معابر شهری سمنان، لزوم توسعه فضاهای شهری سلامت محور

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

دکتر جعفر جندقی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: توسعه پیاده راه ها و یا استفاده از دوچرخه و فرهنگسازی در مورد آن یکی از راه های بسیار موثر در افزایش و بهبود شاخص های مرتبط با سلامت و از استراژی های معمول و موثر در افزایش سطح سلامت در کشورهای توسعه یافته است.

وی از فرهنگسازی در مورد دوچرخه سواری و ایجاد زیرساخت های لازم برای استفاده از آن به عنوان یکی از پذیرفته شده ترین راه های کاهش آلودگی در شهرها یاد کرد و اضافه نمود: اکثر شهرهای بزرگ جهان از زیرساخت های لازم برای ارتقاء فرهنگ دوچرخه سواری برخوردارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: استفاده از دوچرخه در شهرها جدا از کاهش آلودگی و بهبود شرایط ترافیکی، به عنوان یک ابزار ورزشی در افزایش سطح سلامت جسمانی شهروندان بسیار موثر است.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به ظرفیت های بالای استان و فرهنگ بالای مردم از شهرداری های استان خواست در زمینه بسترسازی و ایجاد زیرساخت های لازم برای افزایش استفاده از دوچرخه در شهرها و خصوصا شهرهای بزرگ استان حداکثر کوشش خود را به کار گیرند.

وی با اذعان به اینکه شهرداری ها در ارتقاء سطح سلامت شهروندان نقش بسیار مهمی می توانند ایفا نمایند افزود: انتظار داریم که شهرداری ها به عنوان یک بازوی توانمند کمک گر دانشگاه علوم پزشکی استان در بهبود شاخص های درمان و سلامت عمومی و مهمتر از آن فرهنگسازی در این بخش باشند.

جندقی به نقش مهم مردم در برنامه های مرتبط با سلامت اشاره و توضیح داد: مشارکت شهروندان در برنامه های سلامت محور و خصوصا در برنامه های پیشگیرانه نقش بسیار مهمی در ارتقا کیفی سطح سلامت عمومی دارد.

وی همچنین از خودمراقبتی به عنوان یکی از مصادیق دیگر مشارکت مردم در حوزه سلامت نام برد و اظهار کرد: آمارهای جهانی گویای این است که بین 70 تا 80 درصد سلامت در دست خود مردم است به عبارتی با نهادینه کردن برنامه های خودمراقبتی می توان به سطح بالاتری از سلامت عمومی دست یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 683

به "جای خالی دوچرخه در معابر شهری سمنان، لزوم توسعه فضاهای شهری سلامت محور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای خالی دوچرخه در معابر شهری سمنان، لزوم توسعه فضاهای شهری سلامت محور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید