توسعه گردشگری همدان نیازمند استفاده از ایده های بخش خصوصی است

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران، کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ظهر یکشنبه در سالن جلسات استانداری همدان با حضور معاون عمرانی استاندار همدان، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان، معاونان میراث فرهنگی و گردشگری استان، نمایندگان بخش خصوصی و ادارات مختلف به منظور آنالیز بعضی طرح ها تشکیل شد.

توسعه گردشگری همدان نیازمند استفاده از ایده های بخش خصوصی است

با تور مسافرتی عمان قیمت از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

در این جلسه چند طرح شامل طرح احداث باغ وحش در روستای قلیج باغی کبودرآهنگ، طرح مجتمع گردشگری شرکت عصر طلایی هگمتانه و بازنگری طرح مجتمع عباس آباد آنالیز شد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان در این جلسه بابیان اینکه شهرداری باید نظارت خود بر باغ ها را افزایش دهد، گفت: طرح بازسازی تپه عباس آباد باید کامل تر ارائه گردد و با رعایت حساسیت های لازم درزمینهٔ حفظ محیط زیست و فضای سبز باشد.

محمود رضا عراقی در ادامه سخنان بیان داشت: متأسفانه در ارائه طرح های جامع آفت طولانی شدن مطرح است که چندین سال به طول می کشد.

در ارائه هر طرح گردشگری باید همه جوانب رعایت گردد

وی با تأکید بر این موضوع که در ارائه هر طرح گردشگری باید همه جوانب رعایت گردد، اضافه نمود: برای توسعه گردشگری استان همدان باید حرکتی روبه جلو داشت و از میراث فرهنگی استان همدان که مسئولیت گردشگری را بر عهده دارد انتظار می رود در راستای تقویت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گام بردارد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان در ادامه اضافه نمود: برگزاری این جلسات در راستای کمک به سازمان میراث فرهنگی استان همدان بوده چراکه اولویت نخست استان همدان در راستای توسعه گردشگری عنوان شده است.

عراقی افزود: استفاده از بخش خصوصی درزمینهٔ توسعه گردشگری لازم و لازم است و درواقع بخش گردشگری استان همدان به ایده و فکر بخش خصوصی احتیاج دارد.

وی بابیان اینکه باید به طرح های ارائه شده توسط بخش خصوصی اهمیت داده گردد، گفت: برآیند رسیدن به ایده باید در اداره میراث فرهنگی استان همدان تعریف گردد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان گردشگری را فرآیندی مطرح کرد که احتیاج به سرمایه گذاری دارد و بیان داشت: استفاده از خرد جمعی و مشاوره در ارائه طرح ها و ایده ها ازجمله مواردی است که باید مدنظر قرار بگیرد.

عراقی با تأکید بر اینکه کار در حوزه گردشگری سخت است، اضافه نمود: استان انتظار معجزه از اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ندارد اما باید با خرد جمعی اصلاحات لازم انجام گردد.

وی با تأکید بر این موضوع که توسعه گردشگری استان همدان تنها بر عهده میراث فرهنگی نیست، گفت: تمام دستگاه های استان همدان باید در طرح های خود پیوست گردشگری داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این جلسه مطرح کرد: میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان وظیفه دبیری کارگروه دارد.

باید از توان بخش خصوصی و دولتی برای توسعه گردشگری استان استفاده کرد

علی مالمیر بابیان اینکه باید از توان بخش خصوصی و دولتی نهایت استفاده را برای توسعه گردشگری استان انجام داد، بیان داشت: میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان به ظرفیت بخش خصوصی اعتقاد دارد.

وی گفت: زمانی که گردشگری به عنوان محور توسعه استان همدان معرفی شده به همکاری تمام دستگاه های اجرایی استان همدان درزمینهٔ گردشگری احتیاج است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان همدان نیز در این جلسه بابیان اینکه نهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته اواخر بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد، مطرح کرد: استان همدان در این نمایشگاه حضور پررنگی خواهد داشت و سالن 38 نمایشگاه به استان ها اختصاص داده شده است.

علی خاکسار با اشاره به اینکه شرکت در نمایشگاه آورده خوبی برای استان به همراه خواهد داشت، گفت: شرکت در نمایشگاه برای معرفی بیشتر ظرفیت های استان و بازاریابی و تبلیغات تأثیرگذار است.

وی بیان داشت: با شرکت علی صدر نیز برای حضور در این نمایشگاه هماهنگی های لازم صورت گرفته تا استان همدان بتواند در دو یا سه غرفه توانمندی های خود را به نمایش بگذارد.

مدیرعامل شرکت علی صدر همدان نیز در این جلسه در خصوص طرح بازسازی تپه هگمتانه گفت: مجموعه طرح بازسازی در سایتی به مساحت 40 هکتار در نظر گرفته شده و در چهار بخش انجام می گردد.

طرح مطالعاتی و زیست محیطی بازسازی تپه هگمتانه صورت گرفته است

حمیدرضا کمک گفت: برای اجرای این طرح حداقل 10 سرمایه گذار معرفی شده و طرح مطالعاتی و زیست محیطی آن نیز صورت گرفته است.

وی در ادامه اضافه نمود: عباس آباد تفرجگاه خوبی برای مردم بوده و بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته مردم همدان نیز این محل را محیط امن و آرامی برای تفرج خود و خانواده شان می دانند.

کمک مطرح کرد: طرح بازسازی تپه عباس آباد شامل احداث گلخانه، ایجاد کلبه های کوهستانی و یا متل، سایت ورزش و سکو سازی و نشیمن گاه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 844

به "توسعه گردشگری همدان نیازمند استفاده از ایده های بخش خصوصی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری همدان نیازمند استفاده از ایده های بخش خصوصی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید