تعهد کشورهای آسیایی به پاکسازی اقیانوس ها از زباله پلاستیکی

به گزارش مجله خبری تیرول، کشورهای مسب بیشترین آلودگی اقیانوس ها در جهان به پاکسازی آن ها از مواد پلاستیکی متعهد شدند.

تعهد کشورهای آسیایی به پاکسازی اقیانوس ها از زباله پلاستیکی

به گزارش خبرنگاران، در نشست سازمان ملل متحد برای حفظ اقیانوس ها، کنندگانی از چین، تایلند، اندونزی و فیلیپین اعلام کردند که جهت پاکسازی دریاها از مواد پلاستیکی تلاش می کنند.

برخی از این تعهدات رسمی نشده و کارشناسان محیط زیست معتقدند اقدامات پیشنهادی به اندازه کافی مثمر ثمر نیستند، اما مقامات سازمان ملل اقدام این کشورها را تحسین کرده اند.

اریک سولهیم رئیس برنامه محیط زیست ملل متحد گفت: نشانه های امیدوار کننده ای وجود دارد و کشورها با مساله آلودگی اقیانوس ها جدی تر برخورد می کنند، هر چند راه طولانی برای رسیدن به هدف وجود دارد زیرا این مشکل بسیار بزرگ است.

برآورد شده که هر سال بین پنج تا 13 میلیون تن زباله پلاستیکی وارد اقیانوس های جهان می شود. بخش عظیمی از این مواد پلاستیکی توسط ماهی ها و پرندگان بلعیده می شود.

نتایج یک تحقیق که اخیرا اجرا شده، نشان می دهد که بسیاری از مواد پلاستیکی در دریاها از مناطق بسیار دورتر از دریاها نشات می گیرد. همچنین گفته شده حدود 75 درصد از آلودگی دریایی که منشا آن ها از خشکی است تنها از 10 رودخانه که اغلب در آسیا قرار دارند به دریاها راه پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شیکه خبری بی بی سی، به گفته کارشناسان کاهش 50 درصدی حجم زباله ها در این رودخانه ها می تواند زباله های پلاستیکی در اقیانوس های جهان را تا 37 درصد کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 574

به "تعهد کشورهای آسیایی به پاکسازی اقیانوس ها از زباله پلاستیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعهد کشورهای آسیایی به پاکسازی اقیانوس ها از زباله پلاستیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید