ترامپ اعمال تعرفه جدید بر کالاهای چینی را به تعویق انداخت

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت آمریکا گفت که وضع تعرفه 10 درصدی بر بعضی کالاهای وارداتی از چین از جمله لپ تاپ، گوشی تلفن همراه، اسباب بازی و پوشاک را تا ماه دسامبر به تعویق انداخته است.

ترامپ اعمال تعرفه جدید بر کالاهای چینی را به تعویق انداخت

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

در همین حال اعلام شد که وزیر تجارت چین در تماس روز سه شنبه خود با وزیر خزانه داری آمریکا توافق نموده تا از دو هفته آینده مذاکرات دو جانبه را ادامه دهند.

در پی اعلام این خبر بهای دنیای طلا که صبح سه شنبه به بالاترین حد در 76 ماه گذشته رسیده بود، از یکهزار و 535 دلار عقب نشینی کرد و تا یکهزار و 484 دلار کاهش یافت ولی سپس در سطح یکهزار و 500 دلار به تعادل رسید.

در مقابل قیمت هر بشکه نفت پایه برنت دریای شمال 2 دلار بالا رفت و به 60 دلار و 60 سنت رسید که بالاترین نرخ در یک هفته گذشته به شمار می رود.

اوایل ماه میلادی جاری و در پی تشدید تنش تجاری میان واشنگتن و پکن، دونالد ترامپ اعلام نمود که از ابتدای ماه سپتامبر 300 میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی از چین را مشمول تعرفه 10 درصدی خواهد نمود. او پیش تر تعرفه واردات 250 میلیارد دلار از کالاهای چینی را به 25 درصد افزایش داده بود.

این اظهارنظر او که موجب تیره تر شدن چشم انداز رشد مالی دنیا شده بود به رشد قیمت دنیای طلا و کاهش بهای نفت دامن زد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 289

به "ترامپ اعمال تعرفه جدید بر کالاهای چینی را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ اعمال تعرفه جدید بر کالاهای چینی را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید