تاکید سازمان ملل بر لزوم دسترسی همه جهانیان به واکسن کرونا

به گزارش مجله خبری تیرول، دبیرکل سازمان ملل ضمن تاکید بر لزوم دسترسی همه جهانیان به واکسن کرونا گفت: باید از این امر اطمینان حاصل کنیم که همگان در سراسر جهان به واکسن کرونا دسترسی دارند.

تاکید سازمان ملل بر لزوم دسترسی همه جهانیان به واکسن کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با انتشار پیامی بمناسبت روز سازمان ملل در صفحه شخصی خود در توئیتر به موضوع واکسن کرونا پرداخت و نوشت: در حقیقت همگان می دانند که اتحاد، تنها راه پیش روی بشریت، مقابله با چالش های بزرگ و پیشبرد اهداف توسعه است.

وی با تاکید بر اینکه باید از این امر اطمینان حاصل کنیم که همگان در سراسر دنیا به واکسن کرونا دسترسی دارند، گفت: ما باید از حقوق و کرامت همه مردم به خصوص فقیرترین و محروم ترین افراد از جمله زنان و دختران، بچه ها و افراد جوان محافظت کنیم.

گوترش درباره روز سازمان ملل که در 24 اکتبر سال 1945 بنیان گذاری شده است و در سال 1947، مجمع عمومی سازمان ملل متحد این تاریخ را به عنوان روز ملل متحد، روزی برای شناساندن اهداف و دستاورد های سازمان ملل به مردم دنیا و جلب پشتیبانی آن ها برای سازمان، اعلام نموده است، گفت: هفتاد و شش سال پیش سازمان ملل به عنوان یک وسیله امید برای دنیای که از سایه یک جنگ فاجعه بار بیرون می آمد، تشکیل شد.

دبیرکل سازمان ملل در این راستا اضافه کرد: امروز زنان و مردان در سازمان ملل این امید را در سراسر دنیا جلو خواهند برد.

وی با بیان اینکه کرونا، درگیری ها، گرسنگی، فقر و شرایط اضطراری جوی یادآوری می نمایند که دنیا ما از کامل بودن بسیار فاصله دارد، اضافه کرد: این موارد آشکار می نماید که اتحاد تنها راه پیش روی بشریت است.

گوترش تاکید نمود: ما دنیایان باید برای مقابله با چالش های بزرگ و پیشبرد اهداف توسعه پایدار گرد هم آمده و با یکدیگر همکاری کنیم.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به ارکان موجود در سازمان ملل اضافه کرد: ارزش های صلح، توسعه، حقوق بشر و فرصت برای همه، که منشور سازمان ملل را در 76 سال گذشته تقویت نموده اند، تاریخ انقضا ندارند و باید بدانید که باید پشت این آرمان ها متحد شده و به وعده، ظرفیت و امید کامل سازمان ملل متحد عمل کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1931

به "تاکید سازمان ملل بر لزوم دسترسی همه جهانیان به واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید سازمان ملل بر لزوم دسترسی همه جهانیان به واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید