تاثیر کرونا بر شرایط مهاجرت به کشور کانادا

به گزارش مجله خبری تیرول، رپرتاژآگهی - در این یکسالی که پاندمی ویروس کرونا تمامی دنیا را تحت سلطه و تاثیر خود در آورده، هر یک از کشورهای خارجی را مجبور ساخته تا با در نظر دریافت محدودیت های سختگیرانه و کنترل کردن شرایط، سرایت این بیماری را تا حدودی کاهش دهند.

تاثیر کرونا بر شرایط مهاجرت به کشور کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط گرفتن ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

ویروس کرونا بر فرایند مهاجرتی کانادا هم بی تاثیر نبوده. در راستای مقابله با بیماری کرونا، دولت کانادا تصمیمات و قوانینی را اتخاذ نموده تا از این طریق با حفظ سلامت شهفرایندان، مانع از شیوع بیشتر این بیماری گردد.

این کشور مهاجرپذیر که سالیانه پذیرای مهاجران بین المللی از اقصی نقاط دنیا بوده، این بار مجبور شده تا با اعمال محدودیت در رفت و آمد، از ورود مهاجران به کشور خودداری نماید.

به همین جهت پیش بردن فرایند مهاجرتی کانادا در این شرایط، بهتر است با توجه به آخرین گزارش های صادر شده از سوی دولت صورت گیرد تا در هنگام سفر با مسئله ای روبرو نشد.

تاثیرات کرونا بر فرایند اقامت کانادا

ویروس کرونا از همه جهات بر فرایند مهاجرت به کانادا تاثیرگذار بوده است. اما در رابطه با فرایند اقامتی، دولت کانادا بدون محدود کردن، متقاضیان برخوردار از اقامت دائم و یا کسانی که درخواست اقامت آنها مورد تایید قرار گرفته است را می پذیرد.

البته افرادی که درخواست اقامتشان تایید شده است شامل دو گروه می شوند. ورود به کانادا تنها شامل آن گروه متقاضیانی می باشد که درخواستشان پیش از تاریخ 18 مارس 2020 مورد قبول واقع شده است. در اینصورت است که آنها فقط با رعایت نکات بهداشتی، می توانند به کانادا سفر کنند. ولی متقاضیانی که درخواستشان پس از این تاریخ تایید شده است، پس از رفع شدن محدودیت های اعمال شده از سوی دولت، پیروز به مهاجرت به کانادا می شوند. البته در اطلاعیه های جدید، دولت کانادا اعلام نموده که آنالیز پفراینده این افراد را با تاخیر به انجام می رساند.

تاثیرات کرونا بر مهاجرت تحصیلی به کانادا

تاثیرات ویروس کرونا بر ویزای تحصیلی کانادا و تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور نیز بطور کامل قابل شهود است. تاثیراتی که در پی آن، دولت کانادا را به استفاده از سیستم آموزش مجازی وا داشته است. آن دسته از دانشجویان خارجی که تحصیلات خود را بصورت غیر حضوری می گذرانند، در صورتی قادر خواهند بود تا برای ویزای کار پس از تحصیل اقدام کنند که حداقل نیمی از دوره های تحصیلی را حضورا در کانادا سپری کنند.

با این اوصاف، آموزش آنلاین دانش آموزان و دانشجویان، تنها راهی نیست که کانادا برای تحصیل در نظر گرفته. دولت همچنان با اجرایی کردن سیاست های جدید، جهت را برای اخذ ویزای تحصیلی دانشجویان فراهم ساخته. برنامه های انجام شده از سوی دولت شامل پذیرش دانشجویان در دو مرحله فرآیند اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشد.

این برنامه مشمول دانشجویانی میگردد که تا پیش از تاریخ 15 سپتامبر 2020، برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا درخواست نموده اند و یا نتوانسته اند بطور کامل مدارک خود را ارسال کنند.

بر این اساس، دانشجویان با ارائه گزارشی جهت اثبات بازگشت به کشور خود پس از اتمام تحصیلات، نامه پذیرش و اسناد تمکن اقتصادی در مرحله اول، مجاز ورود به مرحله دوم می شوند. در مرحله دوم نیز پس از ارسال گواهی عدم سوء پیشینه و مدارک پزشکی پیروز می شوند تا طبق روال اخذ ویزای تحصیلی کانادا، مراحل انگشت نگاری را طی نماید.

اجرای تمامی این برنامه گرچه توانسته منجر به پیروزی در فرایند مهاجرت به کانادا گردد؛ ولی با این حال، در این شرایط ممکن است عوامل بسکمک شما را از دریافت ویزای تحصیلی باز دارد و با موانع بسکمک روبرو سازد.

تاثیرات کرونا بر مهاجرت کاری به کانادا

شرایط بوجود آمده از ویروس کرونا بر روی فرایند مهاجرت به کانادا به وسیله کار هم تاثیرگذار بوده. دولت با برنامه ریزی های دقیقی که در این زمینه انجام داده تنها ورود متقاضیانی را که پیش از شیوع بیماری کرونا پیروز به اخذ ویزای کار شده اند را امکان پذیر می کند. این قبیل افراد پس از ارسال مدارک میتوانند خود را برای سفر به کانادا آماده کنند.

برای دیگر متقاضیانی که اخیرا در زمان شیوع ویروس کرونا خواستار ورود به حوزه مشاغل خدمات درمانی، کشاورزی، خدمات بهداشتی و… بوده اند، مجوز سفر به کانادا بدون درنظر دریافت هیچ گونه محدودیتی میسر می گردد. متقاضیان این گروه فقط کافی است که پیش از اقدام به مهاجرت به کانادا و سفر به این کشور، مدارک شناسایی و پیشنهاد شغلی را به همراه ویزای کار، تحویل اداره مهاجرت کانادا دهد.

با در نظر داشتن این موضوع که روز به روز بحران های ناشی از ویروس کرونا در کشور کانادا در حال تغییر و تحول می باشد، کانادا بطور ماهیانه، بسته به شرایط کشور، محدودیت های جدید را برای فرایند مهاجرتی کانادا بکار می گیرد.

به همین دلیل مراجعه به موسسات مهاجرتی معتبر در این زمینه میتواند در پیشبرد فرایند مهاجرتی بسیار موثر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از اعمال محدودیت های انجام شده از سوی دولت کانادا، میتوانید با مشاوران شرکت مهاجرتی آتلانتیک 724 (atlantic724.com) در ارتباط باشید.

اقدامات بهداشتی برای ورود به کانادا

با همه این توضیحات، گرچه امکان مهاجرت به کانادا چه از روش تحصیل و چه از روش کاری برای بعضی از متقاضیان قابل اجرا است. با این حال برای همه متقاضیان خارجی در هنگام ورود به کانادا باید اقداماتی پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا انجام پذیرد؛ تا علاوه بر حفظ سلامت آنها، سلامت شهفرایندان کانادایی هم به خطر نیفتد.

بعضی از این اقدامات شامل موارد زیر میگردد که در این اقدامات اگر فردی محتمل به ناقل بودن باشد مطمئنا از ورود به خاک کانادا منع می شوند.

1- قرنطینه خانگی به مدت 14 روز برای همه متقاضیان خارجی به محض ورود به کانادا الزامی می باشد. این قرنطینه اجباری باید بصورت یک برنامه از مکان زندگی، نحوه دسترسی به مواد غذایی و… به ماموران دولتی ارائه گردد. عدم ارائه چنین گزارشی ممکن است منجر به منع ورود متقاضیان گردد.

2- همه متقاضیان خارجی برای ورود به خاک کانادا، چه کسانی که به وسیله خطوط مسافرتی زمینی و چه کسانی که به وسیله خطوط هوایی قصد سفر نموده اند، موظف به انجام تست سلامت توسط ماموران مرزی هستند.

3 - از ورود متقاضیان خارجی که پیش از سوار شدن به هواپیما تست کرونای آنها مثبت اعلام شده باشد، خودداری می گردد.

برای اطلاعات بیشتر درباره شرایط و قوانین مهاجرتی در زمان کرونا به وبسایت اداره مهاجرت کشور کانادا مراجعه کنید: canada.ca

با وجود محدود کردن تردد و رفت و آمد های متقاضیان خارجی به کانادا و حتی بسته شدن مرز های کشوری، افرادی که شهفرایند کانادا محسوب می شوند، متقاضیان دارای اقامت دائم کانادا، بعضی از دانشجویان خارجی، بعضی از نیروهای کار خارجی دارای شرایط و اعضای درجه یک خانواده (پدر، مادر، همسر و فرزندان) با رعایت موازین بهداشتی خواهند توانست در این شرایط سخت، در این کشور اقامت گزینند.

اگر مهاجرت به کانادا را برای ترسیم آینده ای روشن برای خود و فرزندانتان در نظر دارید و به دنبال راهی مطمئن و سریع برای دریافت اقامت دائم کانادا هستید، موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 با تیمی متخصص از وکلا و مشاوران مهاجرتی، شما را در یافتن بهترین شرایط مهاجرت به کانادا کمک می کند. هر روشی که برای مهاجرت در نظر داشته باشید اعم از تحصیلی، شغلی، سرمایه گذاری و سایر روش های رایج، مشاوران مهاجرتی باتجربه در تمام مراحل مهاجرت کانادا در کنار شما عزیزان خواهند بود.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1404

به "تاثیر کرونا بر شرایط مهاجرت به کشور کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر کرونا بر شرایط مهاجرت به کشور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید