برترین نقاط دنیا برای موج سواری کدامند؟ (قسمت اول)

به گزارش مجله خبری تیرول، موج سواری یکی از هیجان انگیزترین و لذت بخش ترین تفریحات آبی است و به همین علت، شناخت سواحل و نقاطی که امواج بلند و مناسب دارند برای علاقه مندان به این ورزش حائز اهمیت است.

برترین نقاط دنیا برای موج سواری کدامند؟ (قسمت اول)

برای عده ای از گردشگران، یک سفر ایدئال به سواحل دریا شامل شرایط آب وهوایی مساعد برای موج سواری نیز می گردد. بعضی شهرها به علت الگوهای وزش باد مناسب، زمان شکل گیری امواج و شرایط کف دریا، برای موج سواری بهتر هستند.

همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا موج هایی عالی برای موج سواران حرفه ای یا تازه کار تشکیل و به سمت ساحل روانه شوند. در تمامی کشورهای حاشیه دریاها و اقیانوس ها، مکان های مناسب فراوانی برای موج سواری وجود دارد. آیا برای سواری روی برترین موج های جهان آماده اید؟ با ما با لیست 25 مورد از برترین نقاط موج سواری در سراسر جهان همراه باشید.

سوپربانک، گلد کوست، استرالیا

از گلد کوست (Gold Coast) که به خاطر بیش از 70 کیلومتر خط ساحلی و چهار نقطه موج سواری فوق العاده از جمله سوپربانک (Superbank) شناخته می گردد، با نام بهشت موج سواری نیز یاد می گردد. این مکان با موج های بی نقصش تجربه ای فراموش نشدنی را به شما ارائه خواهد داد. گلد کوست چندین دهه است که نه تنها به خاطر کیفیت بالای امواجش بلکه برای فضای بزرگ و غنی اطرافش که توانایی پذیرش تمامی موج سوارانی که به آن مراجعه می نماید را دارد پذیرای ورزشکاران و گردشگران فراوانی از گوشه و کنار جهان بوده است و همین مسئله آن را تبدیل به یکی از برترین نقاط موج سواری در سراسر جهان نموده است که باید از آن بازدید کنید.

پایپ لاین، اوهایو، هاوایی

اوهایو به عنوان یکی از برترین مکان های موج سواری ایالات متحده آمریکا، یکی از محبوب ترین نقاط برای انجام این ورزش و همیشه در صدر جدول برترین مکان ها برای موج سواران حرفه ای و کارکشته بوده است. رویای هر موج سواری این است که بر بالای این امواج، سواری کند. ارتفاع امواج در این نقاط گاهی به بیش از 6 متر می رسد و اگر دل و جرأت این را دارید که به دل این موج ها بزنید، تجربه ای ناب از یکی از برترین پدید ه های طبیعت به دست خواهید آورد.

ساحل باندوران، شهرستان دانیگول، ایرلند

آب های سرد شاید موج سواران تازه کار را فراری دهند. اما حرفه ای ها و افراد کارکشته چنین نیستند. برای هواداران جان سخت این ورزش، آب های سبز رنگی که امواج آن از روی سنگ ها و صخره های نزدیک به باندوران (Bundoran) تشکیل شده و سمت ساحل روانه می شوند کافی است تا آن ها را به اینجا بکشاند. این سواحل که تنها چند ساعت از دوبلین فاصله دارند یکی از برترین نقاط موج سواری اروپا هستند.

جزایز منتاوای، اندونزی

جزایر منتاوای متشکل از یک زنجیره 70تایی در خلیج غربی سوماترا واقع در اندونزی است. اگر می خواهید با امواجی زیبا احاطه شوید، نقاط شمالی و جنوبی پاگی (Pagi)، سیپارو (Siparo) و سیبروت (Siberut) برترین انتخاب های شما هستند. طی ماه های ژوئن تا سپتامبر با مراجعه به این مکان که از پررفت وآمدترین مقاصد موج سواری در سراسر جهان است می توانید بلندترین امواج آن را تجربه کنید. دسترسی به این مکان تنها به وسیله کشتی و پرواز چارتر امکان پذیر است.

سوپرتیوبز، جفری بی، آفریقای جنوبی

این مکان که در بین موج سواران با نام جی بی (J Bay) نیز شناخته می گردد یکی از محبوب ترین مقاصد موج سواری در جهان است و در استان کیپ شرقی واقع در آفریقای جنوبی قرار گرفته است. این مکان دارای نقاط موج سواری فراوانی از جمله بون یاردز (Boneyards)، کیچن ویندوز (Kitchen Windows)، ماگنا تیوبز (Magna Tubes)، پوینتس (Points)، آلباتروس (Albatross) و محل تشکیل مادر تمامی امواج یعنی سوپر تیوبز (Supertubes) است. سوپر تیوبز یکی از مکان هایی است که هر موج سواری با هر سطحی از مهارت باید تجربه کند. جایی که طی سناریوهای مختلف ممکن است امواج گوناگونی از روی یک دیگر بغلتند و یکی شوند و دیواره های چند متری از آب را تشکیل دهند. از جی بی طی ماه های زمستانی ژوئن تا اوت تماشا کنید یا در ماه ژوئیه به مراسم سالانه بیلابونگ پرو دابلیو سی تی (Billabong Pro WCT) بروید و از سواری بر موج های این سواحل لذت ببرید.

لیما، پرو

پرو بیش از 2500 کیلومتر خط ساحلی دارد. با وجود این که تنها تعداد کمی از ساکنان محلی به گردشگران تخته اسکی اجاره می دهند و ساحل های سنگ ریزه دار آن و رنگ آب چنان چنگی به دل نمی زند، هم چنان لیما، مرکز کشور پرو یکی از محبوب ترین مقاصد موج سواری در سراسر جهان است که تقریباً برترین امواج را در کل آمریکای جنوبی ارائه می دهد. ارتفاع امواج آن از یک متر آغاز می گردد و در سه دسته کوچک، میانه و بزرگ قرار می گیرد که برای تمامی سطوح مهارتی مناسب است. امواج این نقاط قابل مقایسه با امواج هاوایی است با این تفاوت که رقابت کمتری بر سر موج های آن صورت می گیرد و جمعیت نسبتاً کمتری در آن موج سواری می نمایند.

بابل، فوئرته ونتورا، جزایر قناری

فوئرته ونتورا (Fuerteventura) به عنوان قسمتی از جزایر قناری یکی از شلوغ ترین مکان های سواحل آفریقا است. موج سواران سراسر جهان از آب وهوای این منطقه با دمایی بین 18 تا 24 درجه سانتی گراد کاملاً راضی هستند. اگرچه باید اندکی با افراد محلی که به این سادگی ها موج هایشان را در اختیار شما نمی گذارند سروکله بزنید. در کنار بابل (The Bubble)، نقاط موج سواری دیگری مانند راکی پوینت (Rocky Point)، هاربور وال (Harbour Wall)، شوتینگ گالری (Shooting Gallery)، جنروسا سویسایدز (Generosa Suicides)، مهی یوناس (Mejillonas)، ال هیرو (El Hierro)، جرمن رایتس (German Rights)، کوتیلو (Cotillo) و اسکوئینزو (Esquinzo) در این مکان هستند که بین ماه های اکتبر تا مارس برترین و بزرگ ترین امواج را ارائه می دهند.

بلکس بیچ، سن دیگو، کالیفرنیا

بلکس بیچ (Blacks Beach) با موج های قوی و جریانات آبی قدرتمندش مخصوص افراد حرفه ای و کارکشته است و موج سواری در این مکان به افراد تازه کار توصیه نمی گردد. این سواحل که به عنوان برترین نقاط موج سواری ایالات متحده شناخته می گردد می تواند پذیرای چندین موج سوار حرفه ای در جهات مختلف باشد. به علاوه این موارد، وزش باد بر امواج این مکان تأثیری ندارد و می تواند تا خاتمه روز از موج سواری در اینجا لذت ببرید که به شما زمان زیادی را برای تجربه برترین موج های نیم کره غربی می دهد.

اوسگور، فرانسه

اوسگور (Hossegor) که لقب مرکز موج سواری اروپا را ازآن خود نموده است، در اقیانوس اطلس واقع شده و به خاطر ویلاها و خانه های مخصوص تعطیلات شیک و بی نظیر افرادی که در نزدیکی ساحل زندگی می نمایند شناخته می گردد. در اینجا شما می توانید شاهد موج سواری حرفه ای افرادی باشید که سوار بر موج های بلند و سنگین آن که با موج های هاوایی برابری می نماید هستند. با این تفاوت که کف دریاهای این ناحیه برخلاف هاوایی که اعماقی مرجانی دارد، از شن های نرم تشکیل شده است.

ال سالوادور

ال سالوادور (El Salvador) که در اقیانوس آرام و بین گواتمالا و هندوراس قرار گرفته است یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری طبیعی در بین موج سواران است. از نقاط موج سواری مشهور این می توان از ال زونته (El Zonte)، سانزال (Sunzal) و لا لیبرتاد (La Libertad) نام برد. طی ماه های مارس تا اکتبر به این مکان سری بزنید تا با موج هایی به ارتفاع 3 متر روبرو شوید. فقط مراقب نقاط صخره ای بوده و حتماً چکمه هایتان را به همراه داشته باشید.

کاستاریکا

کاستاریکا کشوری افسانه ای برای موج سواری بوده و از نقاطی است که موج سواران حرفه ای نه تنها به خاطر امواجش، بلکه به خاطر فضای بزرگی که برای انجام این ورزش دارد همه ساله به آن مراجعه می نمایند. از ماه آوریل تا اکتبر در این مکان شاهد موج های بزرگی خواهید بود که به خصوص در نواحی پلایا نارانجو (Playa Naranjo)، پوتررو گراندی (Potrero Grande) و اولیز پوینت (Ollies Point) تشکیل می شوند. تنها ضعف این مکان این است که شرایط جاده ها و دسترسی به آن چندان جالب نیست. البته این بهای کمی است که برای تجربه برترین موج سواری زندگی می توان پرداخت. افراد تازه کار و حرفه ای می توانند در ساحل 500 متری تاماریندو که آب های گرمی دارد سوار بر موج هایی که تا مسافت 30 متر را دوام می آورند شوند.

کلاود ناین، شارگاو آیلند، فیلیپین

برای افراد با دل و جرأتی که می خواهند یک سواری هیجان انگیز را روی امواجی که به مرجان های نوک تیز ساحلی ختم می شوند تجربه نمایند، کلاود ناین (Cloud Nine)، ماننده تکه ای از بهشت خواهد بود. اگرچه این مکان تنها برای افراد حرفه ای مناسب است چراکه اشتباهی کوچک ضروری است تا صخره های کف اقیانوس، موج سوار بی احتیاط را تکه تکه نمایند.

منبع: کجارو / list25.com
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2028

به "برترین نقاط دنیا برای موج سواری کدامند؟ (قسمت اول)" امتیاز دهید

1 کاربر به "برترین نقاط دنیا برای موج سواری کدامند؟ (قسمت اول)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین نقاط دنیا برای موج سواری کدامند؟ (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید