خطرناک ترین آب های جهان؛ پیش از شنا احتیاط کنید

به گزارش مجله خبری تیرول، هرساله میلیون ها گردشگر برای لذت بردن از اوقات فراغت خود، سواحل و مناطق آبی را به عنوان مقصد گردشگری برمی گزینند. شنا، ورزش های آبی، موج سواری، جت اسکی، ماهیگیری و قایق سواری از لذت بخش ترین تفریحات گردشگری به شمار می فرایند. نمای بیرونی بسیاری از دریاچه ها، اقیانوس ها یا بعضی از رودخانه ها اگرچه زیبا و فریبنده به نظر می رسند، اما در دل خود جهانی خطرناکی را برای انسان جای داده اند. با خبرنگاران همراه باشید تا بعضی از خطرناک ترین مناطق آبی جهان را به شما معرفی کنیم.

خطرناک ترین آب های جهان؛ پیش از شنا احتیاط کنید

میلیون ها تن از گردشگران هرساله برای تفریح به سواحل، آبشارها و رودخانه ها و دریاچه ها روی می آورند. اما اگر اهل شنا یا آفتاب دریافت در سواحل هستید، باید در نظر داشته باشید که تمام آب های جهان آن قدرها هم که فکر می کنید امن نیستند. نمای بیرونی دریاچه ها، اقیانوس ها یا بعضی از رودخانه ها اگرچه ظاهر و فریبنده به نظر می رسند، اما در دل خود جهانی خطرناک برای انسان را جای داده اند. بیش از 450 گونه کوسه در اقیانوس های کره زمین وجود دارند و سالانه حدود 200 حمله کوسه گزارش می گردد. یکی دیگر از خطرات آب که هرساله جان بسیاری را می گیرد، جریان های به ظاهر آرام اما خطرناک آب است. در این مقاله به خطرناک ترین آب های جهان می پردازیم تا اگر در آینده به این مناطق سفر کردید در خصوص تصمیم خود برای شنا یا قایق سواری در این آب ها تجدیدنظر کنید.

جزیره فراسر - استرالیا (Fraser Island - Australia)

جزیره فراسر که در امتداد سواحل جنوبی کوئینزلند (Queensland) واقع شده، 150 کیلومتر طول و 30 کیلومتر عرض دارد. این جزیره که بزرگ ترین جزیره کوئینزلند و ششمین جزیره بزرگ استرالیاست، پهناورترین جزیره ماسه ای جهان است. درحالی که آب های اطراف این جزیره خیلی زیبا به نظر می رسند، شنا در آب های آن می تواند مرگ بار باشد. در آب های اطراف سواحل این جزیره چندین گونه از عروس های دریایی و کوسه ها وجود دارند. علاوه بر آن این جزیره مملو از عنکبوت های سمی و کروکدیل ها است. همچنین در این جزیره نوعی سگی وحشی به نام دینگز (dingoes) وجود دارد که بومی استرالیا است و مواردی از حمله به انسان توسط این جانور مشاهده شده است.

بیکینی آتول، جزایر مارشال آمریکا (Bikini Atoll, US Marshall Islands)

آتول بیکینی گونه های دریایی بسیار زیبا و منحصربه فردی را در خود جای داده و یکی از شگفت انگیز ترین نقاط جهان برای غواصی است. اما باید در نظر داشت این آب های اطراف سواحل این جزیره محل تجمع کوسه هاست. علاوه بر آن سطح تابش رادیو اکتیو در این جزیره بالاست. این جزیره از دهه 40 تا 60 میلادی محل آزمایش های اتمی ایالات متحده بوده است. بین سال های 1946 تا 1958 حدود 25 انفجار هسته ای در داخل صخره های مرجانی، روی سطح جزیره و در داخل آب های آن اجرا شده است. بنابراین اگرچه این جزیره امروزه به عنوان ناحیه ای امن اعلام شده، اما حضور در آن به دلیل میزان بالای تابش های رادیو اکتیو می تواند خطرناک باشد.

کیلایو، هاوایی (Kilauea, Hawaii)

کیلایو شهری در شمال جزیره کایوآی است. جزیره کایوآی (Kauai) یکی از مجمع الجزایر هاوایی به شمار می رود. هاوایی به خاطر سواحل زیبا و آب وهوای دلپذیری که دارد یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان است. اما در نزدیکی سواحل زیبای کیلایو چندین آتش فشان وجود دارد که در یکی از آن ها فعال است. بنابراین رفتن به سواحل آن بسیار خطرناک به نظر می رسد.

ساحل پلایا زیپولیت، مکزیک (Playa Zipolite Beach, Mexico)

این ساحل در شهر سن پدرو پوچت لا (San Pedro Pochutla) در امتداد سواحل جنوبی واهاکا واقع شده است. این ساحل به دلیل داشتن آب بسیار زلال و ماسه های روشن شنی محبوب گردشگران است. اما جریان های آبی بسیار مرگباری در اطراف این ساحل وجود دارند. تا به امروز حادثه های تلخ بسیاری در این ساحل اتفاق افتاده است. جریان گردابی آب های اطراف این ساحل، کسانی را که در این آب شنا می کردند را به اعماق دریا برده و سپس اجساد آن ها را به ساحل بازگردانده است. بنابراین اگر به این سواحل دیدنی مکزیک سفر کردید، فکر شنا را از سرتان بیرون نموده و تنها از آفتاب تابان روی ماسه های روشن آن لذت ببرید.

ساحل نیو اسمیرنا، فلوریدا (New Smyrna Beach, Florida)

این ساحل ناحیه در اطراف شهر ولوسیا (Volusia) ایالت فلوریدا آمریکا واقع شده است. در این ساحل امکانات ویژه ای برای تفریحات گردشگری ازجمله ماهیگیری، قایق رانی و آفتاب دریافت در ساحل در نظر گرفته شده است. بسیاری نیز در آب های اطراف این ساحل با شنا، موج سواری و غواصی از اوقات فراغت خود لذت می برند. اما این ساحل خطرناک ترین ساحل جهان از نظر تعداد حملات کوسه ها است. تا به امروز 260 مورد حمله کوسه در این ساحل گزارش شده است. جریان گردابی خطرناکی نیز در این آب ها وجود دارد. بنابراین اگر به این ساحل سفر کردید، سعی کنید به جای شنا یا غواصی از دیگر تفریحات این ساحل لذت ببرید.

آبشار ویکتوریا، زامبیا (Victoria Falls, Zambia)

آبشار ویکتوریا یکی از جذاب ترین نقاط دیدنی کشور زامبیا است. در نزدیکی محل ریزش آب آبشار، استخر آب طبیعی به نام استخر شیطان وجود دارد. این استخر که شناگران زیادی را به خود می بینید بسیار خطرناک است. هرساله تعدادی مرگ به خاطر برخورد شناگران با صخره های سنگی کناره های استخر گزارش می گردد. جریان آب پس از ریزش از حالت آرام به آشفته تغییر می نماید و این تغییر باعث می گردد کنترل شناگران برای برخورد نکردن به صخره ها کاهش یابد. با این حال علائم و هشدارهایی در استخر قرار داده شده، که شنا گران را از نزدیک شدن به صخره های سنگی و لبه های استخر مطلع می نماید.

رودخانه بل فورچه، دویل تاور، وایومینگ (Belle Fourche River, Devils Tower, Wyoming)

رودخانه بل فورچه یکی از شاخه های رودخانه شینی در ایالت های وایومینگ و داکوتای جنوبی آمریکا است. این رودخانه که 290 مایل طول دارد از گلیته در وایومینگ سرچشمه گرفته و به سمت شرق جریان می یابد تا در ایالت داکوتای جنوبی به رودخانه شینی بریزد. اگرچه این رودخانه دچار سمیت یا آلودگی های هسته ای نیست اما جریان گردابی در آن وجود دارد که تا به امروز جان چندین نفر را گرفته است. بر این اساس مقامات مربوط طرح ممنوع کردن بازدید عمومی از این رودخانه را ارائه نموده اند.

دریاچه کیوو رواندا (Lake Kivu Rwanda)

دریاچه کیوو یکی از بزرگ ترین دریاچه های آفریقاست که در مرز میان جمهوری دموکراتیک کنگو و رواندا واقع شده است. این دریاچه مملو از ماهی یکی از اصلی ترین منابع، غذا و درآمد برای مردم این منطقه محسوب می گردد. با این حال مخلوطی از گاز دی اکسید کربن و متان در زیر دریاچه کمین نموده است. پیش تر مشاهده شده که این دریاچه به ناگاه طغیان نموده و حجم زیادی از گاز متان وارد هوا شده است. محققان عقیده دارند این دریاچه در آینده نیز می تواند مرگبار باشد.

ساحل هاناکاپایی، کائوآئی، هاوایی (Hanakapiai Beach, Kauai, Hawaii)

این ساحل که در امتداد سواحل جزیره کائوآئی هاوایی واقع شده، یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری هاوایی به شمار می رود. خط شنی سواحل این ناحیه در تابستان به خوبی قابل رویت است اما در زمستان امواج غول آسا و جزر و مدهای بزرگ اثری از این خط شنی باقی نمی گذارند و این سواحل دائماً به زیر آب رفته یا از آن بیرون می آیند. در حال حاضر امکان دسترسی به این ساحل به وسیله جهت جاده ای به سایر نقاط هاوایی وجود ندارد. در اطراف این ساحل هیچ صخره سنگی وجود ندارد تا مانع امواج غول آسا و جریان های گردابی خطرناک اطراف آن بگردد. تا به امروز شمار زیادی از بازدیدکنندگان از این ساحل جان خود را از دست داده اند. تابلوها و علائم چوبی در این ساحل قرار داده شده تا گردشگران را از خطرات این ساحل مطلع نموده و از شنا کردن در آن منع کند.

رود نیل، مصر

رود نیل معروف ترین رودخانه مصر و طویل ترین رودخانه جهان است. این رود که در شمال شرقی آفریقا امتدادیافته، با حضور 600000 تمساح نیل که از مرگبارترین گونه های تمساح در جهان به شمار می فرایند، بسیار خطرناک است. هرساله صدها نفر از مردم جنوب صحرای آفریقا، جان خود را به واسطه حضور این تمساح ها از دست می دهند. علاوه بر آن گونه های خطرناک دیگری از مارها، عنکبوت ها و حشرات در زیستگاه حوزه این رودخانه وجود دارند.

رسیف، برزیل (Recife, Brazil)

سواحل شهر رسیف در برزیل روزگاری یکی از مقاصد اصلی شناگران و موج سواران به شمار می رفت. اما امروزه این ناحیه به یکی از مرگبارترین مناطق جهان از نظر تعداد بالای کوسه ها، شهرت یافته است. از سال 1931 تا به امروز بیش از 100 مورد حمله کوسه گزارش شده و حدود 30 مورد از این حمله ها موجب مرگ شده است. در امتداد خط ساحلی این شهر هشدارهای جدی در ارتباط با منع شنا کردن در این آب ها نصب شده است.

ساحل بولیناس، کالیفرنیا (Bolinas Beach, California)

آب های اطراف ساحل بولیناس یکی از دیدنی ترین امواج را به نمایش می گذارد. این ساحل یکی از بهترین مناطق برای شنا و تفریح با قایق های پدالی در ایالات متحده است. اما حضور کوسه های سپید غول پیکر در این آب ها می تواند خطر آفرین باشد. منبع:buzzleمنبع: کجارو
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 855

به "خطرناک ترین آب های جهان؛ پیش از شنا احتیاط کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین آب های جهان؛ پیش از شنا احتیاط کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید