بعد از تزریق واکسن کرونا هم باید ماسک بزنیم؟

به گزارش مجله خبری تیرول، با ساخت واکسن کرونا بر این امید بودیم که دیگر مبتلای جدیدی از این بیماری ثبت نگردد و با خیال راحت به روال زندگی قبل از کرونا برگردیم. ماسک نزدن، یکی از مواردی بود که فکر می کردیم با واکسینه شدن دیگر نیازی به آن نداریم؛ اما آنتونی فوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی، به مردم هشدار داد و گفت که پس از دریافت واکسن هم باید ماسک بزنید. این موضوع تنها به ماسک ختم نمی گردد، یعنی ما باید فاصله اجتماعی و تمام اصول بهداشتی دوران کرونا را حتی در زمانی که واکسن این ویروس کشف شده است، ادامه دهیم. اگر چه واکسن برای همه مردم جهان نور امیدِ بازگشت به زندگی طبیعی بود؛ ولی حالا کارشناسان با آنالیز بیشتر رفتارهای این ویروس، صحبت از رعایت پروتکل های بهداشتی حتی بعد از تزریق واکسن کرونا می نمایند.

بعد از تزریق واکسن کرونا هم باید ماسک بزنیم؟

1. چه اتفاقی باید بیفتد که بتونیم دیگر ماسک نزنیم ؟

فوچی در این باره گفت: ما زمانی می توانیم از ماسک زدن صرف نظر کنیم که اکثریت قریب به اتفاق مردم با واکسیناسیون ایمن باشند و در مصونیت کامل از ویروس کرونا قرار گرفته باشند. فوچی بعلاوه به خطر وارد شدن ویروس از کشورهای دیگر هم هشدار داد. در واقع اثر واکسن کرونا تا حدود دو ماه بیشتر در بدن دوام ندارد و اگر رعایت نگردد ممکن است مثلا کشوری که توانسته با واکسیناسیون، 6 ماه پیش کرونا را ریشه کن کند، دوباره آلوده و درگیر این ویروس گردد.

در این باره بخوانید:

چرا ماسک برای سلامت چشم ها مضر است؟

مراقب باشید؛ دندان عضوی است که ترمیم نمی گردد

2. بعد از واکسیناسیون هم باید ماسک بزنیم

واکسن کرونا ابزار قدرتمندی در جلوگیری از توسعه ویروس کرونا است، اما کافی نیست. فوچی گفت: افرادی که واکسن را تزریق می نمایند باید به یاد داشته باشند که واکسن از ابتلا به بیماری بالینی جلوگیری می نماید ولی همچنان شما می توانید ناقل بیماری به دیگران باشید. واکسن کوید19 با 95 درصد اثرگذاری، از بیمار شدن (به طرز تشدید) افراد واکسیناسیون شده جلوگیری می نماید ولی رعایت نکردن اصول بهداشتی می تواند برای افرادی که به هر دلیلی واکسینه نشدند بیشتر از هر زمان دیگری خطر آفرین باشد. تا زمانی که ویروس در جامعه بسیار نادر گردد ما به اسم یک ملت باید به ماسک زدن ادامه دهیم، فاصله فیزیکی را حفظ کنیم و از اجتماع جمعیت جلوگیری کنیم.

منبع: بست لایف

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1832

به "بعد از تزریق واکسن کرونا هم باید ماسک بزنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعد از تزریق واکسن کرونا هم باید ماسک بزنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید