بزرگ ترین افتتاحیه تاریخ سینما ، سرانجام بازی با 900 میلیون دلار شروع می نماید

به گزارش مجله خبری تیرول، انتقام جویان: انتها بازی یک روز دیگر روی پرده سینماهای دنیا می رود و کارشناسان برای آن افتتاحیه 900 میلیون تا یک میلیارد دلاری پیش بینی می نمایند.

بزرگ ترین افتتاحیه تاریخ سینما ، سرانجام بازی با 900 میلیون دلار شروع می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین دیلی، درست یک سال پیش در همین روزها انتقام جویان: جنگ ابد به نمایش عمومی درآمد و 641 میلیون دلار فروخت. درآمد دو میلیارد دلاری این فیلم در خاتمه اکران خیلی زود زمزمه فراوری و نمایش دنباله آن را به یک واقعیت تبدیل کرد و حالا اکران خاتمه بازی به عنوان خاتمه بخش مجموعه سینمایی انتقام جویان به احتمال فراوان با یک رکوردشکنی در گیشه همراه خواهد بود.

جنگ ابد در سه روز اول نمایش در آوریل 2018 در جهان 641 میلیون دلار فروخت و تقریبا یک ماه بعد فروش 210 میلیون دلاری در چین به آن افزوده شد. یک سال پس از آن افتتاحیه 851 میلیون دلاری، همه چشم ها به آخرین قسمت انتقام جویان خیره شده که از 24 آوریل ابتدا در چین روی پرده می رود و با اندکی تاخیر نمایش آن در دیگر بازارهای بین المللی شروع می گردد. سینمادوستان روسیه ای هم از 29 آوریل می توانند به تماشای فیلم بنشینند.

هر چند نمی توان از همین امروز درباره واکنش مردم به دیدن یک فیلم 181 دقیقه ای اظهار نظر کرد اما به نظر می رسد با در نظر دریافت تورم و افزایش بهای بلیت شاید خاتمه بازی بتواند خیلی راحت رکورد 900 میلیون دلاری افتتاحیه را به نام خود بزند. کارشناسان معتقدند می توان 100 میلیون دلار هم برای فروش بیشتر فیلم کنار گذاشت تا خاتمه انتقام جویان با یک رکوردشکنی یک میلیارد دلاری در هفته اول اکران همراه گردد.

خاتمه بازی همزمان در 4600 سالن در آمریکالی شمالی (آمریکا و کانادا) روی پرده می رود که در نوع خود یک رکورد است. 12 سینما هم در این منطقه در اقدامی بی سابقه هر 22 فیلم جهانی ابرقهرمانی مارول را از سه شنبه تا پنجشنبه به نمایش می گذارند؛ ماراتنی که به خاتمه بازی ختم می گردد و از سوی دیگر، 1400 سالن در گوشه و کنار جهان نسخه آیمکس این فیلم استودیو مارول را برای علاقه مندان اکران می نمایند.

25 کشور روز چهارشنبه، 21 کشور روز پنجشنبه و هشت کشور روز آدینه میزبان انتقام جویان: خاتمه بازی می شوند که این 54 بازار بین المللی جز چین و آمریکای شمالی است. فیلم های جهانی سینمایی مارول در مجموع 18.6 میلیارد دلار تا امروز فروخته اند (میانگین 885 میلیون دلار برای هر فیلم) و سهم سه فیلم انتقام جویان پنج میلیارد دلار (1.66 میلیارد دلار برای هر فیلم) بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 195

به "بزرگ ترین افتتاحیه تاریخ سینما ، سرانجام بازی با 900 میلیون دلار شروع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین افتتاحیه تاریخ سینما ، سرانجام بازی با 900 میلیون دلار شروع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید