بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه در محلات رونمایی شد

به گزارش مجله خبری تیرول، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه در محلات رونمایی شد.

بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه در محلات رونمایی شد

علی ساعدی، سرپرست فرمانداری محلات در مراسم افتتاحیه پنجمین فرش سرگل محلات با اشاره به اینکه گل و گیاه برند شهرستان محلات است، اظهار کرد: فرش گل می تواند در حوزه های مختلف تاثیرگذار باشد و به صادرات گل کمک کند. در محلات این پتانسیل وجود دارد که بتوانیم با همکاری دستگاه های مربوطه و سرمایه گذاری در این زمینه کمک کنیم تا بتوانیم شور و نشاط اجتماعی را نیز از این طریق در جامعه فراهم کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر محلات نیز گفت: فرش سر گل در راستای برندسازی در مرکز گل ایران گسترده شد.

محمد صالحی با اشاره به همکاری اتحادیه گل و گیاه محلات با شهرداری و شورای شهر محلات در اجرای این فرش گل اظهار کرد: بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه با استفاده از 300 هزار شاخه گل که به صورت رایگان از طرف گل کاران محلاتی تامین شده است در فضایی به مساحت 800 مترمربع و با کمک عوامل شهرداری و داوطلبان مردمی اجرا شده و به مدت 3 روز آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

صالحی اضافه کرد: این رویداد اجتماعی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی برگزار شده و بیش از 40 نفر از پرسنل شهرداری به مدت 48 ساعت در چیدمان فرش گل کمک رسانده اند.

رئیس انجمن علمی گل و گیاهان کشور نیز گفت: فرش گل می تواند در توسعه صنعت گل و گیاه تاثیر زیادی داشته باشد.

دکتر محمدرضا شفیعی اظهار کرد: توریستی گل در اکوتوریسم جایگاه بسیار بالایی دارد. رویدادهایی از این دست در کشورهای پیشرفته وجود دارد که تاثیر زیادی در توسعه صنعت گل و گیاه آنها دارد.

وی اضافه کرد: مشابه این رویداد بیش از 30 سال است که در بروکسل بلژیک اجرا می گردد و توانسته جایگاهی پیدا کند که ده ها هزار توریست را به خود جلب کند.

رئیس اتحادیه گل و گیاه محلات نیز گفت: فرش سرگل می تواند موجب رونق گل و گیاه محلات گردد.

ابراهیم علیپور با اشاره به تامین 300 هزار شاخه گل از طرف فراوری کنندگان شهرستان محلات برای این فرش اظهار کرد: بیشتر این گلها شامل انواع رز است که با اجرای عوامل شهرداری و شورای شهر در این فرش بکار رفته است.

وی اجرای فرش گل را یک رویداد اجتماعی مالی خواند و اضافه کرد: از آنجا که محلات مرکز گل و گیاه محسوب می گردد، این انتظار می رود که برای توسعه مالی صنعت گل و گیاه شهرستان چنین اقداماتی صورت گیرد تا بتوانیم با انعکاس آن مشتریان و توریستان بیشتری را به محلات جلب نموده و رونقی در توسعه گل و گیاه شهر داشته باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 26 آبان 1401 بروزرسانی: 26 آبان 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2226

به "بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه در محلات رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه در محلات رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید