طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار: بزرگترین باغ عمودی خاورمیانه در شیراز

به گزارش مجله خبری تیرول، بزرگترین باغ عمودی خاورمیانه در شیراز

این روزها در تمام جهان، اقداماتی برای ایجاد فضای سبز در حال اجرا است. این امر لازمه زندگی مردم در جامعه ای هست که به غیر از دود، گرد و غبار و انواع و اقسام آلودگی ها، فرصتی برای سرگرمی در محیط پیرامون خود و در کنار خانواده و دوستان خود بتواند دریک مکان آرام و دلنشین داشته باشند تا برای ساعاتی از این مسائل به دور بمانند. یکی از این اقدامات ساخت بزرگترین باغ عمودی خاورمیانه در شیراز است. در ادامه این خبر همراه خبرنگاران باشید.

طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار: بزرگترین باغ عمودی خاورمیانه در شیراز

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محیط زیست در چند دهه اخیر به علت صنعتی شدن شهرها، ترافیک های شدید و آلودگی هوا دست خوش تغییرات بسیاری بوده است، که این موضوع خود می تواند معظل بزرگی برای شهرها به خصوص کلان شهرها باشد. اما شهردار شیراز با همکاری مهندسان داخلی توانسته یک اثر زیبا و دیدنی را در این شهر تاریخی به وجود آورد که نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه هم بتواند سر و صدا کند و از آن به عنوان بزرگترین باغ عمومی خاورمیانه نام برده گردد. شایان ذکر است که این باغ به وسیله معماران برتر ایرانی ساخته شده است.

ممکن است در پی ساخت این باغ سوالی پیش بیاید، مبنی بر اینکه با توجه به مشکل کم آبی و بحران های به وجود آمده از خشکسالی های مداوم که سال های متمادی، کشور و به ویژه استان فارس را به آن دچار نموده است وجود دارد، چرا باید همچین مجموعه ساخته گردد! اما مهندسان این پروژه به این موضوع هم فکر کردند و برای آبیاری گیاهان از روش های نوین آبیاری نیز استفاده شده است، که این روش نه تنها مشکل کم آبی را تشدید نمی کند بلکه سبب می گردد تا طول عمر گیاهان هم در این باغ افزایش یابد.

این تکنولوژی هیدروپونیک نام دارد، که امروز در کشت های نوین در حال رونق گرفتن است، استفاده از این تکنولوژی در بهره وری آب تاثیر شگرف و موثری دارد. آنچه در نسخه کارشناسان برای تامین آب در این باغ عمودی است، تامین آن به روش هیدروپونیک بوده که با بازیافت آب خاکستری برج ها تامین می گردد.

حدود 600 قطعه از نمای این برج با استفاده تکنولوژی ها تک در شیراز ساخته شده است که بر روی نمای این برج قرار می گیرد. مساحت این باغ 3 هکتار بوده و عطر خوش و رایحه دل نشین بهار نارنج شیراز در طبقات این باغ بزرگ عمودی خاطره ای به یادماندنی را برای خانواده هاو مسافرانی برای بازدید با این باغ می فرایند رقم خواهد زد.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2020

به "طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار: بزرگترین باغ عمودی خاورمیانه در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار: بزرگترین باغ عمودی خاورمیانه در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید