برنامه ریزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ارتقا چرخه تبدیل فناوری به محصول

به گزارش مجله خبری تیرول، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برای اینکه چرخه تبدیل علم و فناوری به محصول در کشور کامل شود باید صنایع، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان قوی تر و با برنامه ریزی صحیح وارد کار شوند.

برنامه ریزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ارتقا چرخه تبدیل فناوری به محصول

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سی امین کنفرانس بین المللی مهندسی برق در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در دهه 90 میلادی نظام تولید علم و فناوری در جهان تکامل یافت و براساس این نظام زمینه ای فراهم شد که علم و فناوری به محصول تبدیل شود.

وی اضافه کرد: با اجرای این نظام محصولات فناورانه خیلی سریع وارد زندگی انسان ها شد و موضوع کاربردی سازی علم نهادینه شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: درحال حاضر جهان در پی این است که هرچه سریعتر مسائل را شناسایی کرده و از طریق ایده پردازی به محصول کاربردی دست یابد.

قدسی پور گفت: در این چرخه موضوع اصلی، تولید علم و نمونه اولیه تحقیقاتی محصول است و پس از آن نمونه صنعتی از طریق شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد طراحی می شود و در نهایت با حمایت شرکت ها و کارخانه های بزرگ محصول تولید انبوه می شود.

وی مطرح نمود: دانشکاه صنعتی امیرکبیر نیز توجه ویژه ای به این چرخه داشته است و تمامی این مراحل را به صورت عملیاتی و اجرایی انجام می دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه تولید مقاله و علم سابقه بسیار طولانی و موفقی دارد و اکنون نیز 313 شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: صنایع و دستگاه های اجرایی باید ریسک مربوط به تبدیل علم و فناوری به محصول را بپذیرند تا براین اساس شاهد شکوفایی بیشتر شرکت های دانش بنیان و ورود تولیدات فناورانه به زندگی مردم باشیم.

قدسی پور تاکید کرد: برای دستیابی به این هدف نیازمند برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2141

به "برنامه ریزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ارتقا چرخه تبدیل فناوری به محصول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ارتقا چرخه تبدیل فناوری به محصول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید