برای دکوراسیون منزل از کجا آغاز کنیم؟

به گزارش مجله خبری تیرول، دکوراسیون منزل ، منعکس کننده سبک و سلیقه شماست. به همین علت ، می خواهید فضایی را برای خود ایجاد کنید که در آن راحت ترین و مناسب ترین احساس را برای زندگی خود داشته باشید. گاهی اوقات تزئین خانه بدون اینکه بدانید از کجا باید آغاز کنید ، باعث می گردد که بیشتر هزینه نموده و به نتیجه پیچیده تری برسید. به همین علت ، مشاوره با معمار داخلی شما را قادر می سازد در این مرحله به سالم ترین نتیجه برسید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که از کجا آغاز کنید.

برای دکوراسیون منزل از کجا آغاز کنیم؟

زیرساخت

قانون اصلی برای دکوراسیون منزل زیرساخت است. اگر زیرساخت شما مستحکم است ، هیچ مانعی در مقابل شما وجود ندارد تا جایی را ایجاد نمتیید که بتوانید با تغییرات جزئی مدت طولانی در آن آرام بنشینید. پس از اینکه از زیرساخت خود مطمئن شدید ، ابتدا باید با برنامه ریزی آغاز کنید.

برنامه ریزی خانه

هنگام برنامه ریزی خانه خود ، باید با در نظر گرفتن احتیاجها و خواسته های افراد ساکن در خانه ، به کارآمدترین برنامه ریزی برسید. هدف نباید پر کردن خانه با مبلمان و لوازم مورد علاقه باشد ، بلکه باید در هنگام ایجاد فضای رویایی خود ، کارایی را از فضا دریافت نمایید. بهتر است دکوراسیون منزل را با ایجاد منطقه ها گردش و ایجاد تعادل در فضا آغاز کنید.

رنگ ها

بسیار مهم است که برای دکوراسیون منزل برنامه ریزی شده عمل کنید. اول از همه باید به این فکر نمایید که چه چیزی دوست دارید و در چه محیطی خشنود هستید. با تصمیم گیری در خصوص رنگ هایی که دوست داریم آغاز کنید.

مبلمان مدرن

برای آغاز دکوراسیون منزل می توانید تصور کنید که رنگ ها چگونه با یکدیگر هماهنگ می شوند و چگونه محیطی را در مقیاس کوچک و بزرگ ایجاد می نمایند. اما از قلم نیاندازید که رنگ های تیره اتاق های کوچک را کوچک تر نشان می دهند.

گاهی اوقات جزئیاتی که خیلی دوست دارید وقتی تا حد زیادی مورد استفاده قرار می گیرند ، احساس خفگی ایجاد می نمایند. در حین انتخاب خود باید در نظر داشته باشید که هر روز با محیطی که ایجاد نموده اید روبرو خواهید شد.

کف خانه

یکی از عناصر اصلی تشکیل دهنده دکوراسیون منزل ، کف است. بسیاری از مصالح مانند فرش ، چوب ، بتن ، سرامیک ، سنگ مرمر را می توان برای کفپوش استفاده کرد. همه این مواد نیز در بین خود به دسته های مختلف تقسیم می شوند. شاید از بین این همه مواد بی انتها انتخاب موردی که مطابق با سلیقه و شرایط شما باشد سخت به نظر برسد.

از آنجایی که کف سازی از نظر هزینه و زمان بر زندگی شما تاثیر می گذارد ، ضروری است از ابتدا در خصوص انتخاب متریال تصمیم گیری کنید. برای استفاده طولانی تر ، مهم است که متریال کف اتاق خود را با در نظر گرفتن عواملی مانند هدف استفاده ، شرایط بهداشتی ، عوامل مالی ، دوام مواد و گرمایش انتخاب کنید.

دیوارها

در دکوراسیون منزل دیوارها جنس های مختلفی دارند. فهرست طولانی مانند پوشش چوب ، رنگ ، پانل ، گچ ، کاغذ دیواری ، تکنیک های مختلف رنگ ، سرامیک و سنگ مرمر را می توانید برای آن انتخاب کنید. در انتخاب جنس دیوار ، مقدار فضای شما ، هدف استفاده ، نصب ، شرایط بهداشتی و دوام مصالح اهمیت دارد.

نورپردازی

نورپردازی هر چقدر هم که به عنوان یک اکسسوری برای یک فضای داخلی به نظر برسد ، در واقع یک عنصر داخلی است که در هر مرحله طراحی در ایجاد یک فضا با جلوه ، مقدار ، قرارگیری و طراحی باید به آن توجه کرد.

نورپردازی ، زمانی که به درستی در فضا استفاده شود ، به شما یاری می نماید تا با کمی کوشش ، تغییر بصری بزرگی ایجاد کنید. هنگام انتخاب رنگ و متریال دکوراسیون منزل ، باید سبک ها و رنگ های نور را نیز در نظر بگیرید.

نورپردازی داخل دیوار

نور دارای طیف گسترده ای از ویژگی هاست که باید در خصوص آنها تصمیم گیری شود ؛ مانند زاویه ، شدت ، محل قرارگیری ، هدفی که برای آن استفاده می شود ، فاصله از هدف ، مقدار ، مواد و سبک نور. مهم نیست که چقدر گزینه ها بی انتها به نظر می رسند ، شما باید نورپردازی را با توجه به احتیاج خود انتخاب کنید.

اول از همه ، منطقه های از دکوراسیون منزل را که می خواهید از روشنایی استفاده نمایید ، با در نظر گرفتن تاسیسات الکتریکی موجود ، علامت بزنید. گروه بندی بر اساس اتاق کار شما را آسان تر می نماید.

برای محدود کردن انتخاب خود ، ابتدا باید در خصوص مناسب ترین سبک های نور برای منطقه های که مشخص نموده اید تصمیم بگیرید ؛ مانند نورپردازی آویز ، دیوارکوب ، نور مخفی سقفی و نور led نواری. در منطقه های که نور را ترجیح می دهید ، هدف خود را برنامه ریزی کنید: آیا هدف شما در دکوراسیون منزل روشنایی عمومی است یا روشنایی منطقه ای؟

به عنوان مثال ، شما یک دیوارکوب برای سر تخت خود در نظر گرفته اید. شما می خواهید از آن هم به عنوان بخشی از نور عمومی و هم به عنوان چراغ مطالعه بهره ببرید. این اهداف شما را هدایت می نماید تا دیوارکوبی را انتخاب نمایید که بتواند هر دو عملکرد را انجام دهد.

تمرکز

اگرچه تعادل فضا در دکوراسیون منزل مهم است ، اما باید به سلسله مراتب در فضا توجه کرد. شما می توانید با انتخاب مواد ، مبلمان ، به خصوص نور ، نقاط کانونی ایجاد کنید. به این ترتیب به اثری دست می یابید که فکر می کنید نمی توانید در هر نقطه از خانه خود ، در نقاط خاصی به دست آورید.

کمد

وقتی به خانه می آیید اولین چیزی که احتیاج دارید و شما را خشنود می نماید که با آن تعامل داشته باشید کمد لباس است. این منطقه ها تعاملی که شما مطابق با احتیاجهای خود مشخص خواهید کرد ، بعلاوه به شما یاری می نماید تا طرح فضای مورد احتیاج خود را در دکوراسیون منزل مشخص کنید.

مقدار مبلمان

اگر به این فکر می کنید که چگونه مبلمان خانه را از بین هزاران گزینه انتخاب کنید ، مواردی وجود دارند که می توانند به دکوراسیون منزل شما یاری نمایند. ابتدا متر را بردارید و توجه داشته باشید که چقدر فضا دارید و چه مقدار مبلمان می توانید خریداری کنید.

مبلمان بزرگی که انتخاب نموده اید ممکن است خانه شما را کوچک جلوه دهد و شاید لازم باشد مبلمان کوچک تری را انتخاب کنید. به همین علت ، ابعاد اولین قدم شما خواهد بود تا شما را برای دکوراسیون منزل متعادل هدایت کند.

منسوجات

بدون شک ، محصولات نساجی بخش مهمی از دکوراسیون منزل هستند. محصولات نساجی که گاهی اوقات در جزئیات ترجیح داده می شوند ، از پرده گرفته تا پارچه مبل ، به شما یاری می نمایند تا با رنگ و بافت خود تغییرات چشمگیری در فضا ایجاد کنید.

محصولات نساجی خانگی

انتخاب پارچه برای پرده باید مطابق با احتیاج شما باشد. برای حفظ حریم خصوصی ، کنترل نور طبیعی و حرارت ، عواملی مانند موقعیت مکانی خانه و فاصله آن از سایر سازه ها ، مقدار نازک کاری و زاویه نور طبیعی اتاق به شما یاری می نماید تا از بین روش های مختلف ، مناسب ترین را انتخاب کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2162

به "برای دکوراسیون منزل از کجا آغاز کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای دکوراسیون منزل از کجا آغاز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید