با خوردن این پلو حتما شگفت زده خواهید شد!

به گزارش مجله خبری تیرول، قاطی پلو یکی از انواع غذا های خوشمزه ایرانی است که با مواد غذایی بسیار متنوعی تهیه می گردد. شما می توانید برای خانواده یا دورهمی های خود این غذا را تهیه نمایید.

با خوردن این پلو حتما شگفت زده خواهید شد!

پلوهای مخلوط جزو غذاهایی هستند که در بین ایرانی ها هواداران زیادی دارند و دستور پخت های متفاوتی هم برای انواع این غذاها وجود دارد. قاطی پلو هم یکی دیگر از غذاهایی است که به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید و از طعم و مزه تازه آن لذت ببرید. با خبرنگاران همراه باشید تا طرز تهیه قاطی پلو را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه قاطی پلو

  • برنج: 2 پیمانه
  • گوشت چرخ نموده: 200 گرم
  • پیاز: 1 عدد بزرگ
  • هویج: 1 عدد بزرگ
  • فلفل دلمه ای: نصف یک عدد فلفل
  • زعفران: 2 قاشق غذاخوری دم نموده
  • شوید خشک: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان کافی
  • زردچوبه و روغن: به میزان کافی

طرز تهیه قاطی پلو

مرحله اول

برای تهیه قاطی پلو مجلسی ابتدا هویج را به صورت خلالی خرد کنید و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت دهید تا هویج ها به خوبی سرخ شوند. سپس هویج های سرخ شده را از تابه خارج نموده و کنار بگذارید.

سپس پیاز را به صورت نگینی یا خلالی خرد و به تابه اضافه کنید. پیاز را به خوبی تفت دهید تا سبک گردد. سپس گوشت چرخ نموده را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم

حالا فلفل دلمه ای ریزشده را به تابه اضافه کنید. پس از اینکه فلفل دلمه ای نرم شد، هویج های سرخ شده را به همراه میزانی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا با دیگر مواد یکدست شوند.

زعفران دم نموده را به همراه میزانی نمک و نصف استکان آب اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد یکدست شوند. در تابه را بگذارید و اجازه دهید گوشت به مدت 45 دقیقه با حرارت بسیار ملایم بپزد.

مرحله سوم

هر چند دقیقه یک بار مواد را کمی هم بزنید تا نسوزند. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب سریع تر به نقطه جوش برسد.

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید 1 قاشق غذاخوری روغن مایع و 1 قاشق چای خوری نمک به آب جوش اضافه کنید. برنج را که از قبل با آب ولرم و کمی نمک خیس نموده اید به آب جوش اضافه کنید.

مرحله چهارم

وقتی که دانه های برنج کاملا نرم شدند و مغزشان سفت بود، برنج را آبکشی کنید. داخل یک قابلمه مناسب کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. به سلیقه خود برای ته دیگ از نان لواش یا سیب زمینی ورقه ای استفاده کنید.

حالا روی ته دیگ را برنج و میزانی شوید خشک بریزید. به همین ترتیب برنج و شوید خشک را به صورت لایه ای داخل قابلمه بریزید. سپس حرارت زیر قابلمه را ملایم تر کنید و اجازه دهید برنج دم بکشد.

بعد از 45 دقیقه برنج را داخل دیس بریزید، سپس مخلوط گوشت چرخ نموده و هویج را نیز به سلیقه خود روی برنج بریزید یا از ابتدا با برنج قاطی نموده و دم کنید و سرو نمایید. اگر به دستور غذاهای ایرانی علاقه دارید، طرز تهیه گل در چمن گیلانی را بخوانید.

نکته تهیه قاطی پلو

  • با این میزان مواد می توانید برای دو تا سه نفر این غذای لذیذ را تهیه فرمایید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای آشپزی بیشتر، چگونه کنسرو برگ مو درست کنیم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2146

به "با خوردن این پلو حتما شگفت زده خواهید شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوردن این پلو حتما شگفت زده خواهید شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید