بازی با مرگ، سوغات سفرهای کرونایی نوروزی، جریمه مسافران مبتلا به کوید19 که سفر می فرایند چیست؟ خبرنگاران

به گزارش مجله خبری تیرول، خروج از قرنطینه بعضی از بیماران کرونایی و راهی جاده شدنشان از جمله عواملی است که مرگ را سوغات مسافرت های نوروزی می نماید و سلامت سایر هموطنان را مورد تهدید قرار می دهد.

بازی با مرگ، سوغات سفرهای کرونایی نوروزی، جریمه مسافران مبتلا به کوید19 که سفر می فرایند چیست؟ خبرنگاران

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، فرزانه فراهانی- سفرهای نوروزی در حالی توسط بعضی از هموطنان دنبال می گردد که به وضوح میتوان گفت که این افراد در پوشش مسافران نوروزی سفیر مرگبار بیماری منحوس کرونا شده اند.

سفیران بی مهابا و بی ملاحظه ای که با ندانم کاری، نه برای جان خود ارزش قائل می شوند و نه اهمیتی به سلامتی و حفظ جان دیگران می دهند.

هشدار 3 رقمی شدن فوتی های کرونا!

آمار جان باختگان بیماری کرونا در آستانه 3 رقمی شدن است و به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 830 هزار و 823 نفر رسیده است.

مجموع جان باختگان کرونا به بیش از 62 هزار نفر رسیده و همچنان بهترین راه چاره توسط عموم مردم همان رعایت پروتوکل ها و بهداشتی است.

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور و سازمان اورژانس کشور، علت افزایش تعداد مبتلایان و بالا رفتن آمار جانباختگان را سفرهای نوروزی و ترددهای این چنینی مردم برمی شمرند و مسئولان هر دوی این مراکز معتقد هستند که سفر عامل این اتفاق است و برگزاری دورهمی های خانوادگی و محبت آمیز را مهمترین علت چرخش ویروس کرونا قلمداد می نمایند.

اغلب مسافران نوروزی برای دید و بازدید و دیدن دوستان و اقوام خود به مسافرت می فرایند و دورهمی خانوادگی هم در این مسافرت ها رقم می خورد و در هر صورت سفرهای نوروزی در حال حاضر از عوامل افزایش آمار مبتلایان و همچنین افزایش تعداد جان باختگان محسوب می گردد.

رفتار غیر اخلاقی هزاران مسافر مبتلا به کوید19!

به گفته علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، بر اساس ردیابی اجرا شده در خصوص بیماران مبتلا به ویروس کرونا فقط در روز سوم فروردین 1400، تعداد 6 هزار و 244 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا، شرایط قرنطینه در منزل را نقض نموده و از 20 کیلومتر تا 1000 کیلومتر سفر رفته اند.

بیماران مبتلا به کوید19 در حالی غیر اخلاقی رفتار نموده اند که حتی مسافرت افراد بدون علامت ابتلا به بیماری کرونا هم در شرایط فعلی جایز نیست و هر فرد مسافر می تواند ناقل بی علامتی باشد که هم با جان خود بازی می نماید و هم سلامت و بهداشت دیگر هموطنان را با خطر انتقال ویروس کرونا روبرو می سازد.

متاسفانه عدم هماهنگی مسئولان با یکدیگر در ایجاد و اجرای محدودیت های ترددی ویژه سفر به شهرهای مختلف کشور در طول نوروز و یک بام و دو هوا بودن تصمیمات نهایی آن ها شرایط را به سمت وخیم شدن پیش می برد.

توان اجرایی و عملیاتی نیروهای کادر درمان و مدافعان سلامت محدود است و امکانات درمانی شهرهای مختلف کشور برای ارائه هم به بومیان شهرها و هم خدمات دهی به مسافران نوروزی هم با محدودیت و کمبود روبرو است و در چنین شرایطی ایجاد ممنوعیت های ترددی بین جاده ای یکی از راه چارههای مناسب مقابله با گسترش بیماری کرونا به شمار می رود.

نقض قرنطینه در اصل زیر پا گذاشتن و نادیده دریافت حقوق سایر شهفرایندان است و در حالی از طرف هزاران بیمار مبتلا به کرونا اجرا شده است که به گفته مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور کرونای انگلیسی در تمام 31 استان در حال چرخش بوده و آمار شهرهای نارنجی و قرمز روبه افزایش است.

مسئولان ندانم کاری که مرگ را هدیه می دهند!

وزارت بهداشت هشدار تغییر شرایط بعضی از شهرها از زرد به نارنجی و نارنجی به قرمز را اعلام نموده است و از طرف دیگر مسئولان وزارت گردشگری همچنان به ادامه سفر به شهرهای تغییر شرایط داده شده اصرار دارند.

توجیه مسئولان وزارت گردشگری این است که با ایجاد محدودیت برای مسافران نوروزی شهرهای تغییر شرایط پیدا نموده، خاطره خوشی از سفر برای آن ها باقی نمی گذارد و این در حالی است که ادامه تردد در شهرهای فوق خاطره ای تلخ از ابتلا و مرگ مسافران به جا خواهد گذاشت.

متاسفانه در حال حاضر محدودیت های ترددی ویژه سفرهای نوروزی به طور کامل اجرایی نمی گردد و بهای سنگین این عدم هماهنگی میان مسئولان، جان باختن مردمی است که خود نیز موضوع ابتلا و انتقال ویروس کرونا را جدی نگرفته اند.

جریمه سنگین مراجع قضایی در انتظار ناقضان قرنطینه!

به گفته رئیسی معاون وزیر بهداشت، افراد مبتلا به کوید19 که قرنطینه را ترک نموده و به سفر رفته اند منتظر جریمه های سنگین که مراجع قضایی برای آن ها معین می نماید باشند.

در حال حاضر آمار بستری شده های مراکز درمانی اغلب شهرهای کشور روبه افزایش است و سفرهای نوروزی علت عمده این افزایش ابتلا عنوان می گردد و در صورت استمرار عدم مراعات دستورالعملهای بهداشتی و همچنین نادیده دریافت پروتوکل های معین شده، شرایط حاد شده و تعداد خانواده های داغدار هم افزایش پیدا خواهد نمود.

با عملی کردن دستورالعملهای بهداشتی و پرهیز از انجام سفرها و تجمعات و دور همی های مختلف به راحتی می توان از نشستن داغ از دست دادن عزیزان بر دل سایر هموطنان جلوگیری کرد و نوروز را با خاطرات تلخ این چنینی به سرانجام نبرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1630

به "بازی با مرگ، سوغات سفرهای کرونایی نوروزی، جریمه مسافران مبتلا به کوید19 که سفر می فرایند چیست؟ خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی با مرگ، سوغات سفرهای کرونایی نوروزی، جریمه مسافران مبتلا به کوید19 که سفر می فرایند چیست؟ خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید