این سگ کوچولو بعد از سال ها در یک نقاشی پیدا شد

به گزارش مجله خبری تیرول، کارشناسان موزه حین آنالیز یکی از مشهورترین آثار هنری پیکاسو تصویر سگ کوچکی را کشف کردند که زیر طرح اصلی نقاشی مخفی شده بود.

این سگ کوچولو بعد از سال ها در یک نقاشی پیدا شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سی ان ان، کارشناسان موزه گوگنهایم واقع در نیویورک زمانی که نقاشی Le Moulin de la Galette اثر پابلو پیکاسو را پیش از برگزاری یک نمایشگاه آنالیز می کردند، تصویر سگ کوچکی با پاپیون قرمز را کشف کردند که زیر این نقاشی مخفی شده بود.

نمایشگاه نو پیکاسو جوان در پاریس که روز آدینه در موزه گوگنهایم شروع شد، از 10 تابلو نقاشی و طراحی تشکیل شده که پیکاسو در بدو ورودش به مرکز پاریس در سال 1900 میلادی خلق کرد.

تابلو نقاشی Le Moulin de la Galette یک سالن پایکوبی مشهور در پاریس را به تصویر می کشد که سوژه نقاشی هنرمندان دیگری همانند پیر آگوست رنوار نیز شده بود.

در این نقاشی سالن مملو از جمعیت است و سه نفر نیز دور یک میز نشسته اند. با این حال آنالیز هایی که به وسیله موزه گوگنهایم و با همکاری کارشناسان موزه هنر متروپولیتن و گالری ملی هنر واشنگتن صورت گرفته است، شخصیت چهارم حاضر در این میز نیز آشکار شد که با استفاده از رنگ تیره مخفی شده بود.

کارشناسان پیروز شدند با استفاده از فلوئورسانس ایکس ـ ری تصویر اصلی این سگ را آشکار نمایند.

به گفته کارشناس ارشد بازسازی تابلوهای نقاشی موزه گوگنهایم، با این که دلیل دقیق تصمیم پیکاسو برای حذف این سگ از نقاشی تعیین نیست، اما می توان احتمال داد که از نظر او چهره سرزنده و پاپیون مجذوب کننده سگ در فضای این نقاشی بیش از حد جلب توجه می نماید.

پیکاسو جوان در پاریس یکی از حدود 50 نمایشگاه و رویدادی است که در سراسر دنیا به مناسبت پنجاهمین سالگرد درگذشت این هنرمند ترتیب داده شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2305

به "این سگ کوچولو بعد از سال ها در یک نقاشی پیدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این سگ کوچولو بعد از سال ها در یک نقاشی پیدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید