بلیط هواپیما به پاریس شهر عشق و ادبیات

به گزارش مجله خبری تیرول، پاریس پایتخت فرانسه از جمله معدود شهرهای جهان است که از دیرباز محبوب هنرمندان و نویسندگان سخت گیر بوده است و کافه های روبازش محلی برای بحث های داغ روشنفکرانه به حساب می آمده است. امروز نیز با اینکه نزدیک به یک قرن از اقامت نویسندگان بزرگی چون ارنست همینگوی در پاریس می گذرد، هنوز نیز خرید بلیط تهران پاریس یکی از اولین گزینه هایی است که به ذهن مسافرانی می رسد که در جست وجوی بلیط هواپیما ارزان برای مقصدی فرهنگی و هنری هستند.

بلیط هواپیما به پاریس شهر عشق و ادبیات

پاریس، معروف ترین شهر گردشگری جهان است و جاذبه های دیدنی بسیاری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. با این وجود، در صورتی که از پاریس بازدید می کنید، حتماً زمانی را برای قدم زدن در خیابان ها و محله های قدیمی شهر در نظر بگیرید، زیرا این تنها راه شناخت پاریس واقعی است.

پاریس پایتخت فرانسه سالانه از 30 میلیون گردشگر خارجی پذیرایی می کند و با این رقم پربازدیدترین شهر جهانست.

جاذبه های گردشگری پاریس متعدد هستند و تقریباً همه آنها کاملاً شناخته شده هستند. دیگر همه برج ایفل، موزه لوور، کلیسای نتردام، کاخ ورسای، شانزه لیزه و … را می شناسند. در کنار این جاذبه های معروف، مکان های متعدد دیگری هم وجود دارند که از میان آنها می توان به موزه ها، بناهای تاریخی، کلیساها و مکان های تفریحی دیگر هم اشاره کرد. پاریس همچنین با دارا بودن 478000 درخت سرسبزترین پایتخت اروپا شناخته شده است.

در ادامه با وب سایت خبرنگاران همراه باشید تا برایتان داستان جاذبه هایی را تعریف کنیم که در صورت خرید بلیط هواپیما تهران - پاریس نصیبتان خواهد شد.

بلیط هواپیما برای بازدید از خیابان شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه پاریس، بهترین و معروف ترین خیابان این شهر، دارای شهرت و محبوبیتی جهانی است و هر ساله تعداد بیشماری از گردشگران تور اروپا در هنگام سفر به این کشور گشت و گذار در این خیابان را در صدر برنامه های خود قرار می دهند. شانزلیزه در زبان فرانسوی به معنی راه الیزه است. این خیابان از میدان کنکورد آغاز شده و تا میدان شارل دوگل امتداد می یابد؛ البته طاق نصرت نیز سمبل اصلی این خیابان محسوب می شود. رستوران ها و کافه تراس های زیبا، بوتیک ها، سینماها و …. زیبایی و شهرت شانزلیزه را دوچندان کرده است. چراغانی و آذین بندی شب کریسمس منظره آن را زیباتر و تماشایی تر می کند.

سال 1616 میلادی شانزلیزه چیزی فراتر از خیابانی متشکل از مغازه ها و باغ ها نبود تا زمانی که همسر پادشاه فرانسه(Marie de Médécis) تصمیم به ایجاد بلواری با درختانی بلند در امتداد این خیابان گرفت. پس از آن نیز سایر پادشاهان و معمارها این کار را داده و عملیات ساخت این بلوار را کامل کردند. در سال 1724، باغ Tuileries و خیابان با هم تلاقی کرده و وسعت خیابان تا کاخ IEtoile ادامه یافت.

بلیط هواپیما برای بازدید از برج ایفل

ایفل در اصل به یاد انقلاب 1789 فرانسه و به صورت موقتی برای نمایشگاه جهانی سال 1889 برپا شده بود که بعد از سرانجام نمایشگاه دیگر جمع نشد و به همان صورت باقی ماند. گوستاو ایفل به خاطر تکنیک های انقلابی اش در پل سازی معروف بود که اسکلت برج آزادی را هم او ساخت. تکمیل برج ایفل 2 سال طول کشید و از 12000 شاخه آهن ساخته شد. همه این شاخه آهن ها به صورت پیش ساخته و با 7 میلیون میخ به هم وصل شدند و به صورت آماده به این مکان منتقل شدند. اگر به پاریس می روید، ایفل یکی از جاهایی است که حتماً باید آن را ببینید.

بلیط هواپیما برای بازدید از طاق پیروزی

طاق پیروزی که بر منتهای مشهورترین خیابان پاریس، شانزلیزه واقع شده است، در سراسر جهان به عنوان یکی ازشاخص ترین نمادهای غرور و شکوه پاریس شناخته می شود. طاق پیروزی پاریس علی رغم قدمتش، در مقایسه با دیگر طاق های پیروزی جهان از طراحی و ساختی نوین برخوردار است. لازم به ذکر است که بسیار پیشتر رومیان دست به ساخت چنین سازه هایی زده بودند. به واقع ناپلئون در ساخت این طاق قرن نوزدهمی که به افتخار ارتش عظیم خود Grand Armee آن را احداث نمود از رومیان الهام گرفته است. تماشای اشعه سرخ رنگ خورشید به هنگام غروب از فراز سکوی طاق و نظاره آتش جاودانه و آرامگاه سربازی گمنام که بر زیر طاق واقع شده است تجربه ای افسانه ای و اساطیری را در سفر با تور فرانسه رقم خواهند زد.

بلیط هواپیما برای بازدید از موزه لوور

موزه لوور با کلکسیون شخصی شاه فرانسیس اول در قرن شانزدهم بنا نهاده شد. با هدیه و خریدهای شاه این کلکسیون گسترده تر شد و در سال 1793 طی انقلاب فرانسه، لوور تبدیل به موزه ملی فرانسه و کلکسیون سلطنتی خصوصی شد که بازدید از آن به روی عموم هم باز شد. در این موزه بینظیر شاهکارهایی همچون تابلوی مونا لیزا اثر لئوناردو داوینچی و آثار میکل آنژ را می توانید ببینید. از هرم شیشه ای که وارد موزه می شوید سه راهرو به نام های سولی، ریشلیو و دنو در دسترس شماست که در هر کدام از آنها می توانید شاهکارهای هنرمندان عظیمی را مشاهده نمایید.

بلیط هواپیما برای بازدید از کلیسای نوتردام

کلیسایی عظیم در قلب پاریس و نزدیک رود سن که ساختش دو قرن، از 1163 تا 1345 میلادی، طول کشیده و زمانی عظیمترین کلیسای اروپا بوده. اسم کلیسا و فضای عجیب و جادویی اش بی اختیار ما را یاد گوژ پشت نتردامِ ویکتور هوگو می اندازد؛ ناقوس زنی که در برج های دوقلوی 69 متری این کلیسا زندگی می کرده. نوتردام با آن مجسمه های چوبی کوچک و عظیم و ناقوس های غول آسایش، شاهکار معماری گوتیگ فرانسوی است؛ عظیمترین ناقوسش 13 تن وزن دارد و سالی چند بار، از جمله در 11 نوامبر، سال روز سرانجام جنگ جهانی اول، به صدا در می آید. این کلیسا پربازدید ترین مکان دیدنی بدون بلیط در پاریس است که سالی 13 میلیون نفر برای تماشایش می آیند. از ایستگاه متروی سیتی به راحتی می توانید به نتردام بروید.

بلیط هواپیما برای بازدید از کاخ ورسای

کاخ سلطنتی ورسای در منطقه ایل دو فرانس پاریس و در حومه ثروتمندنشین آن نهاده شده است. این کاخ 20 کیلومتر از مرکز شهر پاریس فاصله دارد. ناپلئون بعد از انقلاب فرانسه تابستان هایش را در این کاخ می گذراند. در سال 1830 لوئی فیلیپ آن را تبدیل به موزه کرد. جاذبه های این کاخ شامل اپرا، نمازخانه، تالار آینه ها، اتاق های سلطنتی شاه و ملکه و باغ زیبای اطراف کاخ می شود.

بلیط هواپیما برای بازدید از پانتئون

داستان ساخته شدن این بنای تاریخی زیبا بسیار طولانی و پرماجراست. لوئی پانزدهم در زمان پادشاهی خود تصمیم گرفت کلیسایی به نام سنت ژنویو بسازد. به همین دلیل در سال 1758 ساخت بنای آن را آغاز کرد و در سال 1789 میلادی به سرانجام رساند. بعد از وقوع انقلاب کبیر فرانسه، تعداد افراد لائیک و بی دین افزایش پیدا کرد و این مکان که روزی کلیسا به شمار می رفت به مقبره و آرامگاهی برای مردگان تبدیل شد. البته بعدها ناپلئون این مکان را دوباره به کلیسا تبدیل کرد و بعدها دوباره به محلی برای دفن مرده ها تبدیل شد.

در این آرامگاه، عظیمان علم وسیاست فرانسه همچون امیل زولا، ویکتورهوگو، ژان مولن، ماری کوری، الکساندر دوما و … مدفون هستند. منظره جالب در این آرامگاه، دو قبر ایستاده هستند که روبه روی هم قرار دارند. این دو قبر متعلق به ولتر و آن یکی ژان ژاک روسو است. در میان گنبد پانتئون یک پاندول آویزان است و حرکت زمین به دور محور خودش را نشان می دهد. حرکت زمین بر پاندول تاثیری ندارد.

بلیط هواپیما برای بازدید از باغ لوکزامبورگ

این پارک دومین پارک عمومی عظیم پاریس است که در منطقه 6 پاریس واقع شده است. این پارک همان پارک معروفی است که در رمان بینوایان ویکتور هوگو، کوزت با ماریوس آشنا می شود. از ویژگی های این باغ عظیم می توان به وجود صدها مجسمه، بنای تاریخی و فواره اشاره کرد. در فضای سبز مرکزی این باغ حدود 20 مجسمه از ملکه های فرانسوی و قدیسین وجود دارد. کاخ لوکزامبورگ در سرانجامی شمالی پارک برای ماری دو مدیسی ساخته شد که در زمان انقلاب فرانسه از این کاخ به عنوان زندان استفاده می شد. در حال حاضر این کاخ محل سنای فرانسه است.

بلیط هواپیما برای بازدید از گالری لافایِت

در اوایل قرن نوزدهم پاساژ های زیادی در پاریس باز شدند. این پاساژها با سقف های شیشه ای و فروشگاه های لوکس نماد زندگی شهری و خرید در پاریس بودند. بسیاری از آنها به سنگفرش های زیبا، دروازه های چدنی، ستون های مرمری و ساعت های تزئینی مزین بودند. حدود 140 پاساژ متصل به هم در قرن نوزدهم در پاریس ساخته شد و فروشگاه ها، رستوران ها و کافی شاپ های فراوانی در آنها باز شدند. البته باز شدن پاساژ هایی همچون گالری لافایت و پرنتان (Printemps) موجب کاهش محبوبیت آنها شد. گالری لافایت محبوب ترین و معروفترین فروشگاه در پاریس است که اواخر قرن نوزدهم ساخته شد. هر سال میلیون ها خریدار و بازدیدکننده به این فروشگاه عظیم 10 طبقه با گنبدی از شیشه و آهن، واقع در بلوار هاوسمان می آیند و خرید می کنند. مهمترین رقیب این فروشگاه عظیم و قدیمی فروشگاه پرنتان است و آن هم مانند لافایت یک گنبد عظیم و باشکوه شیشه ای به سبک هنر نوین دارد.

بلیط هواپیما برای بازدید از دیزنی لند پاریس Disneyland Paris

این مکان یک شهربازی در شهر جدید مارن-لا-واله در حومه شرقی پاریس است که توسط یورو دیزنی تأسیس شده است. این شهربازی، 7 هتل و یک مجتمع سرگرمی و غذاخوری و خرید هم دارد و دومین گردشگاه دیزنی در خارج از ایالات متحده، بعد از دیزنی لند توکیو است. در این شهربازی می توانید انواع وسیله های هیجان انگیز را سوار شوید و از تفریحات شاد و سرگرم کننده لذت ببرید.

بلیط هواپیما برای بازدید از فرودگاه شارل دو گل پاریس

اگر بلیط هواپیما تهران - پاریس را خریداری کنید، هواپیما شما فارغ از اینکه بلیط ارزان یا گران خریده باشید در فرودگاه شارل دو گل پاریس به زمین خواهد نشست. فرودگاه شارل دوگل پاریس فرودگاه اصلی شهر پاریس و عظیمترین فرودگاه در فرانسه است. نام این فرودگاه در احترام به شارل دوگل رهبر جنبش مقاومت فرانسه در جنگ جهانی دوم معین شده است. این فرودگاه در 25 کیلومتری شمال شرقی پاریس واقع شده است. در سال 2008 بیش از شصت میلیون مسافر در این فرودگاه جابه جا شده اند.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به فرانسه به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما خبرنگاران

منابع:

fa.wikipedia.org

beytoote.com

fa.wikipedia.org

bartarinha.ir

setare.com

به احتمال زیاد شما مطالب زیر را هم دوست خواهید داشت:

✅ بلیط هواپیما به فرانسه ، برای دیدن کلیک کنید.

منبع: سفرستان
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 982

به "بلیط هواپیما به پاریس شهر عشق و ادبیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به پاریس شهر عشق و ادبیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید