ایرباس یک گام به فراوری هلی کوپتر تمام خودران نزدیک تر شد

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، ایرباس بعضی سخت افزارهای پیشرفته و خاص را بر روی فلایت لب نصب نموده تا پرواز آن بدون احتیاج به خلبان را به طور کامل ممکن کند.

ایرباس یک گام به فراوری هلی کوپتر تمام خودران نزدیک تر شد

تجهیزات جدید برای اتوماتیک شدن فرایند نشست و برخاست این هلی کوپتر بر روی آن نصب شده اند و علاوه بر این ایمنی بعضی فرآیندها را بیشتر می نمایند تا فشار کار واردشده بر خلبانان کاهش یابد.

هلیکوپتر فلایت لب اولین بار در ژانویه گذشته آزمایش شد و پلتفرم آن مبتنی بر هلی کوپتر اچ 130 است. سیستم های دید رایانه ای این هلیکوپتر شناسایی موانع مختلف را تسهیل می نمایند و سیستم های هشدار برخورد پره با موانع و پشتیبان پیشرفته پیشرانه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

خودران شدن این هلیکوپتر برنامه ریزی کل جهت پروازی از قبل را بدون احتیاج به کنترل لحظه به لحظه جهت حرکت هلیکوپتر ممکن می نماید. یک رابط کاربری لمسی در بخش فرامین و یک نمایشگر قابل مشاهده در برابر چشم بعد از بر سر گذاشتن کلاه ایمنی از جمله دیگر امکانات این هلیکوپتر است. یک سیستم لیزری نیز در این هلیکوپتر قادر به تهیه نقشه سه بعدی از محیط اطراف به صورت لحظه ای است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1689

به "ایرباس یک گام به فراوری هلی کوپتر تمام خودران نزدیک تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرباس یک گام به فراوری هلی کوپتر تمام خودران نزدیک تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید