ایجاد منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی مستلزم حضور بازرسان است

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، تصمیم مصر برای پیوستن به معاهده منع توسعه سلاح های هسته ای را انتخاب درستی خواند و اشاره کرد که آژانس نمی تواند کشورها را مجبور به امضای این پیمان کند.

ایجاد منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی مستلزم حضور بازرسان است

گروسی در مصاحبه ای گفت که آژانس به صورت پیوسته، تلاش ها برای عدم وجود سلاح کشتار جمعی از جمله سلاح هسته ای را دنبال می کند.

وی افزود: ما این فرایند را دنبال می کنیم و ایجاد منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی مستلزم حضور بازرسان است که این کار را در چارچوب توافقات دوجانبه با کشورها انجام می دهیم، همانطور که با مصر و بیشتر کشورها انجام می دهیم. برخی کشورها هستند که کنوانسیون منع سلاح های هسته ای را امضا نکرده اند.

گروسی در ادامه شرح داد: این موضوع تردیدهایی را در مورد امکان پذیر بودن توافق ایجاد می کند و مردم را وادار می کند که خواستار پیوستن همه کشورهای منطقه (خاورمیانه) به این معاهده شوند که این مساله به یک فرآیند سیاسی و تصمیمات ملی بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه هر کشوری تصمیم خود را می گیرد و مصر تصمیم درستی مبنی بر عدم تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای گرفته است، افزود که این کشور ترجیح داده است کشوری دوستدار صلح باشد و همانند بیش از 190 کشوری که طرف های کنوانسیون منع سلاح های هسته ای هستند، مورد بازرسی قرار گیرد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سرانجام گفت: زمانی که کشورهایی این معاهده را امضا نکنند، جامعه بین المللی از طریق مصوبات سازمان ملل و آژانس بین المللی خواستار پایبندی به این معاهده می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 2066

به "ایجاد منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی مستلزم حضور بازرسان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی مستلزم حضور بازرسان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید