اولین دستگاه خودپرداز با قابلیت تشخیص چهره در دنیا!

به گزارش مجله خبری تیرول، این دستگاه خودپرداز تشخیص چهره از سوی چین است. زمانی مجوز برداشت پول از خودپرداز را دارید که چهره تان با کارت شناسایی تان مطابقت داشته باشد.

اولین دستگاه خودپرداز با قابلیت تشخیص چهره در دنیا!

چین اولین دستگاه خودپرداز تشخیص چهره دنیا را ارائه کرده است. این خودپرداز فقطزمانی به افراد مجوز برداشت پول را می دهد که چهره آن ها با کارت شناسایی شان مشابهتو مطابقت داشته باشد .

این دستگاه را دانشگاه چینهوا و شرکت فناوری Tzekwanدر هوانگژو طراحی کرده اند. این خودپرداز یک دوربین دارد که ویژگی های چهره کاربر را ثبت می نمایدو سپس آن را با یک پایگاه داده از تصاویر تشخیص چهره مقایسه می نماید .

این فناوری به بررسی ویژگی های زیستی می پردازد و سازندگان آن ادعا می نمایند که این دستگاه قادر است افراد را حتی بعد از تغییر یافتن ویژگی های چهره شانشناسایی نماید .

مقامات چینی اعلام کرده اند که این دستگاه بزودی روانه بازار می شود. البته هنوز مشخص نیست که این خودپرداز چگونه به جمع آوری اطلاعات چهره می پردازد و یا چهکسی ساخت آن را بر عهده می گیرد .

محققان اعتقاد دارند که این دستگاه ها به پلیس در مبارزه با گسترهعظیمی از جرایم مالی و همچنین جلوگیری از دستیابی سارقان به حساب افراد دیگر یاریمی رساند. این خودپرداز شماره سریال هر اسکناسی را که در حساب گذاشته می شود، ثبتمی نماید. بدین ترتیب مشتریانی که پول تقلبی واریز می نمایند به سادگی قابلشناسایی هستند .

این دستگاه خودپرداز در مقایسه با متوسط خودپردازهای مورد بهره برداری در کلدنیا، در بررسی اعتبار ارزهای گوناگون تا 20 درصد دقیق تر عمل می نماید .

خودپردازهای مبتنی بر بیومتریک برای چندین سال مورد بحث بوده اند و چندینشرکت فناوری در تلاشند که دستگاه های مبتنی بر تشخیص چهره، اثر انگشت و دیگراطلاعات را تولید نمایند. این فناوری به عللی همچون نگرانی های امنیتی وهزینه، همچنان جای پای ثابتی پیدا نکرده است.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 949

به "اولین دستگاه خودپرداز با قابلیت تشخیص چهره در دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین دستگاه خودپرداز با قابلیت تشخیص چهره در دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید