انگلیس برای سناریوی احتمالی برگزیت نامنظم صندوق نجات تشکیل می دهد

به گزارش مجله خبری تیرول، یک رسانه انگلیسی از طرح دولت جدید انگلیس برای تشکیل یک صندوق نجات به منظور حمایت از شرکت هایی که در صورت وقوع برگزیت نامنظم در معرض آسیب قرار می گیرند اطلاع داد.

انگلیس برای سناریوی احتمالی برگزیت نامنظم صندوق نجات تشکیل می دهد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کابینه دولت انگلیس روی ایجاد یک صندوق نجات برای شرکت هایی که در صورت وقوع سناریوی برگزیت بدون توافق آسیب می بینند کار می نماید.

به گزارش تایمز انگلیس، دولت بوریس جانسون روی برنامه ها و طرح هایی برای ایجاد یک صندوق نجات به منظور حمایت از شرکت های آسیب پذیر در صورت وقوع برگزیت نامنظم کار می نماید. به گزارش این روزنامه انگلیسی یک لیست مخفی از کارفرمایان بزرگ که بیشترین آسیب را از برگزیت نامنظم می بینند برای این منظور تهیه شده است. پیش بینی می گردد که بخش های ساخت و ساز و فراوری در معرض بیشترین آسیب ها قرار گیرند.

این طرح با نام کد گذاری شده Operation Eisvogel قرار است هفته آینده در کابینه مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

مایکل گوو، وزیر مشاور در انگلیس که مسئولیت آماده سازی برای وقوع سناریوی برگزیت نامنظم را بر عهده دارد برای اولین بار این مسئله را تایید نموده است که در واقع در حال حاضر روی بسته ای کار می گردد تا از شرکت های آسیب پذیر در صورت وقوع برگزیت نامنظم حمایت گردد. کارشناسان، خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا را خطری برای اقتصاد جهانی و بخصوص اقتصاد انگلیس ارزیابی می نمایند.

در برلین هم انجمن کارفرمایان Gesamtmetall خواهان گسترش کارهای کوتاه مدت در صورت وقوع یک بحران مالی حاصل از برگزیت نامنظم شده اند.

اولیور زندر، از مقامات این انجمن آلمانی در این باره گفته است که هیچ کس امروز نمی داند چه اتفاقی می افتد اگر فراوری همچنین اینجا در آلمان و به عنوان مثال بعد از یک برگزیت سخت متوقف گردد. ما باید برای این منظور آماده باشیم. وی در کنار مسئله برگزیت همچنین وقوع جنگ تجاری و تشدید مناقشات با ایران را هم به عنوان خطرات احتمالی برای کشورش ارزیابی کرد.

مسئله برگزیت به کلاف سردرگمی در اتحادیه اروپا تبدیل شده و حل این بحران بسیار به درازا کشیده است.

انتخاب بوریس جانسون به نخست وزیری انگلیس در شرایطی که این کشور در آستانه خروج از اتحادیه اروپا قرار گرفته است با واکنش های توأم با نگرانی و دلسردی مقامات اروپایی همراه شده است.

در سال 2016 دولت انگلیس طی یک همه پرسی موظف شد طی یک برنامه زمان بندی، سال 2018 از اتحادیه اروپا خارج گردد. اما ترس از عواقب مالی و سیاسی آن موجب شد دولت ترزا می کوشش کند برای اجرای تدریجی برگزیت با اتحادیه اروپا توافق نامه ای را امضا کند. اما این توافق نامه پس از چندبار اصلاح نیز نتوانست در مجلس انگلیس رأی بیاورد و خروج این کشور از اتحادیه اروپا هم چنان در هاله ای از سردرگمی قرار گرفته است.

ناتوانی ترزا می در رسیدن به توافق با بروکسل موجب شد وی استعفای خود را اعلام کند و حالا هم بوریس جانسون با رای اکثریت محافظه کاران به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شده است.

جانسون اعلام نموده که در صورت لزوم در همان تاریخ مقرر 31 اکتبر بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 310

به "انگلیس برای سناریوی احتمالی برگزیت نامنظم صندوق نجات تشکیل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس برای سناریوی احتمالی برگزیت نامنظم صندوق نجات تشکیل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید