انتخابات ایالات متحده ایمن نیست ، احتمال اخلال در رای گیری وجود دارد

به گزارش مجله خبری تیرول، مدیر ارشد امنیتی پیشین فیسبوک هشدار داد که ایالات متحده در شرایطی ایمن تر ازسال 2016 در حوزه انتخابات آنلاین نیست.

انتخابات ایالات متحده ایمن نیست ، احتمال اخلال در رای گیری وجود دارد

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، اظهار نظر الکس استاموس، صراحتا به عدم اطمینان در حوزه امنیت انتخابات و دخالت در شبکه های اجتماعی مرتبط است.

پیش از این، فیسبوک صدها صفحه خارجی را کشف نموده است که به عنوان بخشی از کمپین اطلاعات جاسوسی هماهنگ گردیده اند.

استاموس در این خصوص می گوید: ما در معرض خطری بزرگ در زمینه برگزاری انتخابات هستیم چرا که در عرصه جهانی نیز بسیاری از کشورها با توان سایبری بالا، قصد اخلال در انتخابات ما را دارند. ما ثابت ننموده ایم که کشورهایی را که این کار را انجام می دهند، مجازات می کنیم، و همین امر باعث شدت دریافت حملات گردیده است.

نظرات استاموس،مدتی پیش در قالب مقاله ای مطرح گردیده است و این روزها نیز دست به دست می چرخد. وی حدود 1 ماده پیش به دلایلی نامشخص شرکت فیسبوک را ترک کرد و خروج او نیز بدون حاشیه نبود.

در حال حاضر فیسبوک صدها صفحه خارجی را که به نظر می رسید بخشی از یک کمپین اطلاعاتی هماهنگ گردیده است، را حذف نموده و البته شریل سندبرگ، در کمیته تحقیقاتی مجلس سنا شهادت داده است.

استاموس می گوید: قطب بندی سیاسی در مورد هک کردن انتخابات یک مشکل وحشتناک برای کشور است. اگر شما به دنبال انکار باشید، چنین راهکارهایی را استفاده خواهید کرد. اما مسئله این است که چه روشی برای حل مسائل دارید.

منبع: انتخاب
انتشار: 9 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 35

به "انتخابات ایالات متحده ایمن نیست ، احتمال اخلال در رای گیری وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات ایالات متحده ایمن نیست ، احتمال اخلال در رای گیری وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید