افزایش مهاجرت به منطقه آتلانتیک کانادا

به گزارش مجله خبری تیرول، بین سال های 2011 تا 2016، منطقه آتلانتیک کانادا که شامل استان ها نوا اسکوشیا، نیو برانزویک، نیو فاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد می گردد به خاطر جذب اندک مهاجران کمترین رشد جمعیت را داشته است. این در حالی است که رشد جمعیت برای رشد مالی کانادا و حفظ استاندارد زندگی در منطقه ها آتلانتیک آن حایز اهمیت است. اما خبرها وشواهد از این حکایت دارد که این استان ها در حال اجرا اقداماتی برای افزایش جذب مهاجران هستند. خوشبختانه کوشش های این استان ها مثمر ثمر بوده و شاهد رشد جمعیت در آنها هستیم.

افزایش مهاجرت به منطقه آتلانتیک کانادا

منطقه آتلانتیک کانادا 6.5 درصد جمعیت کانادا را در بر دارد اما نتوانسته مهاجران را به میزان ای که باید و شاید جذب کند. استان های این منطقه از کانادا توانسته اند در اوایل دهه 2000 تنها 1 درصد مهاجران تازه وارد را به داخل خود بکشانند. اما همانطور که در بیان شد، اوضاع رو به بهبود است و این استان ها در حال افزایش تعداد مهاجران خود هستند و این رقم را به 5 درصد رسانده اند؛ به بیان دیگر، این استان ها در اوایل دهه 2000 سالانه تنها از 3000 مهاجر استقبال می کردند اما در امسال ان رقم به 14000 رسیده است.

اما رشد جمیت این استان ها هنوز جای کار بسیار دارد. به استثنای جزیره پرنس ادوارد سه استان دیگر هنوز از لحاظ سرانه جذب مهاجر از دیگر استان های کانادا عقب تر هستند. با این وجود شواهد و قراین از این حکایت دارند که منطقه آتلانتیک کانادا در دهه 2020 از تعداد بیشتری مهاجر که تناسب بیشتری با وسعت وجمعیت آن دارد استقبال خواهد نمود.

برنامه مهاجرت استانی؛ منبع اصلی جذب مهاجران

منطقه آتلانتیک کانادا هم مانند استان های منیتوبا و ساسکاچوان برای جذب مهاجر به برنامه مهاجرت استانی خود تکیه نموده است. این برنامه در سال 1999 رونمایی شد تا یاری حال استان ها و منطقه ها کوچک تر کانادا در راستای جذب مهاجر باشد. اولین استانی که از این برنامه استفاده کرد نیو برانزویک بود که در همان سال آن را به کار برد و استان نیو فاندلند ولابرادور هم پس از اندک زمانی از آن تبعیت کردند. سپس نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد به ترتیب در سال های 2001 و 2003 به برنامه مهاجرت استانی پیوستند. اما در سال 2017 بود که از پایلوت مهاجرت آتلانتیک رونمایی شد تا این منطقه از کانادا در جذب مهاجران کاری/سرمایه گذاری پیروزیت بیشتری داشته باشند.

منطقه آتلانتیک کی به هدف خود خواهد رسید؟

استان های این منطقه از کانادا برای نیل به هدف خود می بایست سالانه از 20000 مهاجر تازه وارد استقبال نمایند. یکی دیگر از اهداف باید نگهداری تازه واردان باشد. گرچه این استان ها پیش از این چندان در نگه داشتن مهاجران پیروز نبوده اند اما شواهد اخیر حاکی از وارونه شدن این فرایند است و مهاجران بیشتری این منطقه از کانادا را برای سکونت و اقامت انتخاب می نمایند.

نگه داشتن مهاجران برای رسیدن به چرخه مالی مثبت عامل کلیدی است - جذب و نگه داری مهاجران بیشتر باعث جذب و نگه داری کانادایی های بیشتر و هم افزایش سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی خواهد شد.

می توان امیدوار بود که فرایند نگه داری مهاجران و تازه واردان بهبود بیشتری یابد چرا که هدف پایلوت مهاجرت آتلانتیک و برنامه مهاجرت استانی تطبیق مهاجران با فرصت های شغلی است و این دو برنامه مهاجرتی برای تسهیل اقامت دائم دانشجویان و کارگران خارجی که در حال حاضر در این منطثه سکونت دارند طراحی شده اند.

لازم به ذکر است نرخ بیکاری در شهرهای عظیم این منطقه از کانادا پایین است. سه سطح دولت، و هم کارفرمایان، نهادهای آموزش عالی و سازمان های خدمت رسان به مهاجران همه در کوشش هستند تا این منطقه از کانادا را هم به مقصد اول مهاجران تبدیل سازند. این همان رویکردی است که ساسکاچوان و منیتوبا برای جذب مهاجران تازه وارد با پیروزیت به کار برده اند.

امروزه تمام افراد و سازمان های سراسر کانادا که از مهاجرت نفع می برند دو استان ساسکاچوان و منیتوبا را به خاطر به کار بستن برنامه مهاجرت استانی طی یک دهه اخیر تحسین می نمایند. اگر همه چیز مطابق با برنامه ها پیش برود به زودی شاهد آن خواهیم بود که منطقه آتلانتیک کانادا هم از این تحسین برخوردار خواهد بود.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1844

به "افزایش مهاجرت به منطقه آتلانتیک کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مهاجرت به منطقه آتلانتیک کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید