اعلام نتایج تست کرونا با فناوری دیجیتال به کمتر از 15 دقیقه خواهد رسید

به گزارش مجله خبری تیرول، شرکت باند دیجیتال هلث با به اشتراک گذاری فناوری دیجیتال خود با شرکت سونا نانوتک، اقدام به ساخت ابزار تشخیص کرونا در مدت 5 تا 15 دقیقه کرد.

اعلام نتایج تست کرونا با فناوری دیجیتال به کمتر از 15 دقیقه خواهد رسید

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت باند دیجیتال هلث با به اشتراک گذاری فناوری دیجیتال خود با شرکت سونا نانوتک، میخواهد تا به غربالگری سریع و تشخیص بیماران مبتلا به ویروس کووید 19 یاری کند.

شرکت باند دیجیتال هلث (Bond Digital Health) برای یاری به کنترل شیوع ویروس کرونا به کنسرسیومی در این حوزه ملحق شد. این شرکت که در فناوری دیجیتال تخصص دارد، نقش مهمی در یاری به پزشکان برای مقابله با کرونا خواهد داشت.

شرکت باند به کنسرسیوم بین المللی به رهبری شرکت سونا نانوتک پیوسته است، سونا نانوتک یک شرکت فعال در حوزه فناوری نانو است و روی ساخت ابزار تشخیص کرونا تمرکز دارد. هدف باند از همکاری با این کنسرسیوم، به اشتراک گذاری اتصال دیجیتالی و فناوری ضبط داده ها به منظور آزمایش های غربالگری سریع شرکت سونا نانوتک است.

ابزار تست شرکت سونا نانوتک مبتنی بر فناوری جریان جانبی است، چیزی شبیه به تست های تشخیص طبی نواری موجود در بازار که بدون احتیاج به تکنسین یا تجهیزات آزمایشگاهی قابل استفاده است.

درصورت موفقیت این فناوری، این ابزار می تواند برای یاری به تشخیص افراد مشکوک به کرونا استفاده گردد. پیش بینی می گردد که نتایج این تست در مدت 5 تا 15 دقیقه آماده گردد و هزینه آن کمتر از 30 پوند است.

باند تنها شرکتی در دنیا است که محصولات و خدمات دیجیتال را به طور خاص برای دستگاه های جریان جانبی ارائه می دهد. فناوری شرکت باند اجازه می دهد تا داده های نتیجه آزمایش به وسیله یک سیستم خوانش یا اپلیکیشن موبایل جمع آوری شده و در یک فضای ابری ذخیره سازی گردد.

این داده ها را می توان در یک داشبورد آنالیزی ذخیره و تحلیل کرد. هنگامی که به طور کامل از این سامانه استفاده گردد، داده های جمع آوری شده به محققان اجازه می دهد تا گسترش ویروس کرونا را پایش نموده و نقشه فرایند گسترش این بیماری را به صورت زنده ترسیم نمایند.

فیل گروم، از مدیران شرکت باند دیجیتال گفت: شیوع ویروس کووید 19 احتیاج فوری دنیای به سیستم سریع تشخیص مبتنی بر فناوری دیجیتال دارد. فناوری ارائه شده توسط سونا نانوتک نشان داده که حساسیت بالایی برای تشخیص دارد. این توانمندی به همراه تجربه و تخصص ما در بازار جریان جانبی موجب می گردد که بتوانیم در این پروژه با سونا نانوتک همکاری کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 971

به "اعلام نتایج تست کرونا با فناوری دیجیتال به کمتر از 15 دقیقه خواهد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام نتایج تست کرونا با فناوری دیجیتال به کمتر از 15 دقیقه خواهد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید