اشکالات واریز نشدن بیمه بیکاری چیست؟

به گزارش مجله خبری تیرول، به گزارش خبرنگاران، چندی پیش بود که مهدی شکوری, مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی از واریز بیمه بیکاری کرونا برای 90درصد مشمولان خبر دادو گفت: بسیاری از فعالیت مالی و بنگاه های فراوری و صنعتی با شیوع کرونا دچار آسیب های مالی شدیدی شدند. تعداد زیادی از شاغلان مراکز فراوریی، صنعتی و کارگاهی بیکار شدند که این بیکاری غیر ارادی و ناشی از شیوع ویروس کرونا بود.

اشکالات واریز نشدن بیمه بیکاری چیست؟

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا دوران شیوع کرونا از اسفند سال 98 تا سرانجام اردیبهشت ماه سال 99 پیش بینی شده بود. دولت پس از شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها برای حمایت از معیشت کسانی که بیکار شدند تصمیم گرفت سه ماه (اسفند، فروردین و اردیبهشت) بیمه بیکاری پرداخت کند.

شکوری بیان داشت: برای اسفند 241 هزار نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری بودند که 213 هزار نفر این مقرری را دریافت کردند. مقرری بیمه بیکاری در فروردین و اردیبهشت به ترتیب برای 446 و 331 هزار نفر پرداخت شده است. سر جمع برای بیش از 990 هزار نفر ماه طی این سه ماهه توانسته ایم مقرری بیمه بیکاری پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: واریز بیمه بیکاری کرونا برای 90 درصد از مشمولان اجرا شده و 10 درصدی که باقی مانده قرار بر این نیست که مقرری بیمه بیکاری پرداخت نگردد بلکه اشکالاتی در این جهت بروز و ظهور پیدا نموده که پس از برطرف شدن این اشکالات مقرری آنان نیزپرداخت می گردد.

شکوری بیان داشت: عدم ثبت صحیح شماره شبای بانکی در سامانه از سوی بیمه شده، انطباق نداشتن شبای بانکی با کد ملی بیمه شده، اعلام شبای بانکی به نام افراد دیگر خانواده، ثبت شماره حساب کارت بانکی بجای شبای بانکی، مشمول قانون کار نبودن بعضی از افراد مثل بیمه رانندگان، کارگران ساختمانی وبیمه های خاص انفرادی و ارسال لیست حق بیمه از سوی کار فرماها در دوران دریافت بیمه بیکاری از جمله این اشکالات است.

وی ادامه داد: وقتی حق بیمه از سوی کار فرما برای فردی واریز می گردد به منزله اشتغال است بنابراین این عزیزان از لیست سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری حذف شدند. شماره تلفن 1420 مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی برای جوابگوی بعضی سئوالات، ابهامات و هدایت هاست.

*صیانت از نیروی کار برای ما مهم است

این میزان پرداختی برای کل کشور بوده است. اما کدام استان بیشترین تعداد بیکاران و متقاضیان بیمه بیکاری را داشته است.

با توجه به اینکه بیشترین نرخ اشتغال در کشور در بخش خدمات است و استان خراسان رضوی دارای بیشترین نرخ اشتغال در حوزه خدمات است. به همین نسبت تعداد زیادی از کارگران در جریان شیوع کرونا, بیکار شدند.

حاتم شاکرمی, معاون روابط کار وزارت کار درباره صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال و حیات مالی بنگاه های مشکل دار و پایداری فراوری گفت: استان خراسان رضوی در بین استان های کشور بیشترین حمایت مقرری بیمه بیکاری را از کارگران مشمول این قانون داشته است.

شاکرمی با تاکید بر این که خوشبختانه استان خراسان رضوی به دلیل پیگیری استاندار ،نمایندگان و مدیران استانی، نسبت به میانگین کشوری مسائل کمتری دارد، توضیح داد: این استان در کاهش واحدهای دارای حقوق معوق با انجام نشست های ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری پیروز بوده و اقدامات مفید ،متمایز و اثر گذار خوبی اجرا شده است.

منبع: تسنیم

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1500

به "اشکالات واریز نشدن بیمه بیکاری چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشکالات واریز نشدن بیمه بیکاری چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید