آیا قرنطینه کرونا باعث افزایش فرزندآوری خواهد شد؟

به گزارش مجله خبری تیرول، حوادث گوناگون طبیعی که باعث کنار هم ماندن اجباری زوج ها می شوند یک نتیجه پیش بینی نشده هم دارند: افزایش فرزندآوری، اما آیا قرنطینه کرونا هم چنین اثری خواهد داشت؟

آیا قرنطینه کرونا باعث افزایش فرزندآوری خواهد شد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از هلث دی یک آنالیز جدید از پژوهشگران دانشگاه فلورانس در ایتالیا نشان می دهد که پاندمی کووید-19 ممکن است به چنین نتیجه ای منجر نشود، اما چرا؟

نتایج این آنالیز نشان می دهد که نگرانی های مربوط به مسائل مالی در آینده و پیامدهای بارداری باعث شده است زوج ها علاقه ای به فرزندآوری نشان ندهند.

مصاحبه های آنلاین این پژوهشگران با 1500 نفر نشان داد که حدود 82 درصد از افراد مورد پرسش قرار گرفته قصدی برای فرزندآوری در دوران پاندمی کرونا ندارند.

این نظرخواهی در سومین هفته قرنطینه در ایتالیا انجام شد و زنان و مردانی را در برمی گرفت که دست کم برای یکسال رابطه پایدار داشتند.

از میان 268 فرد مشارکت نماینده که پیش از شیوع کرونا قصد بچه دار شدن داشتند، بیش از یک سوم گفتند که پس از شیوع بیماری قصد بچه دار شدنشان را کنار گذاشته اند. دلایل اصلی نگرانی این زوج ها مسائل مالی جهان (58 درصد) و عوارض بالقوه بارداری (58 درصد) ناشی از ویروس جدید کرونا بود.

گرچه تقریبا نیمی از افرادی که به این نظرخواهی پاسخ دادند، شغل یا درآمدشان را از نداده بودند، اما ترس از ناپایداری مالی فوری و آینده باعث شد بود که افرادی به دنبال بارداری بودند، در 58 درصد موارد قصدشان را کنار بگذارند.

جالب این بود که 140 نفر از این افراد (11.5 درصد)- اغلب زنان- تمایل جدید به بچه دار شدن در دوران قرنطینه را اعلام نموده بودند، و دلیل آن را خواست تغییر (50 درصد) و احتیاج به مثبت بودن (40 درصد) اعلام کردند.

اما فقط شش نفر از این 140 نفر یعنی (4.3 درصد) واقعا کوشش نموده بودند که در جریان قرنطینه باردار شوند.

پژوهشگران همچنین از این افراد درباره فعالیت های آمیزشی شان پرسش نموده بودند و دریافتند دو سوم افرادی که میلی به بچه دار شدن پیش و در حین شیوع بیماری نداشته، کاهشی در فعالیت های آمیزشی شان گزارش نمی نمایند. همین موضوع درباره 60 درصد افرادی که قصد بچه دار شدن داشتند، هم صادق بود.

این پژوهشگران می گویند هنوز روشن نیست که این یافته ها به تغییرات عمده ای در میزان تولد بچه ها در آینده نزدیک منتهی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teroll.ir شناسه مطلب: 1053

به "آیا قرنطینه کرونا باعث افزایش فرزندآوری خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا قرنطینه کرونا باعث افزایش فرزندآوری خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید